A döntés jelentős elismerés a magyarországi STRABAG számára, ugyanakkor a vezetők komoly kihívásként tekintenek a 11 ország stratégiai irányítását jelentő új feladatra.
Jövő év január 1-től a STRABAG Magyarországot egyesítő budapesti központból irányítják a hazánkban több mint 2500 munkavállalót foglalkoztató STRABAG SE további tizenegy országában megtalálható leányvállalatokat. Az új szervezeti felépítésben a magyar fővárostól dél-keletre eső országok STRABAG-vállalatai kerülnek a magyarországi műszaki ágazati vezető Glöckler Péter és a gazdasági ágazati vezető Unger Tamás koordinálása alá.
A változtatás után a szlovéniai, a horvátországi, a boszniai, a moldovai, a szerbiai, a montenegrói, a koszovói, az albániai, az észak-macedóniai, a bulgáriai, a romániai és a magyarországi STRABAG-vállaltok alkotnak egy új ágazatot, és tartoznak majd a budapesti központhoz. Az átalakítással érintett vállalatok továbbra is önálló pénzügyi egységet képeznek az Európa egyik legnagyobb építőipari vállalataként működő STRABAG-on belül, ugyanakkor stratégiailag a budapesti központtól kapnak iránymutatást.
A szektor egyik legnagyobb hazai foglalkoztatójának célja a hatékonyság növelése és az optimalizált működés integrálása a délkelet-európai országokban. A változással az elmúlt években sikeresen kialakított operatív együttműködés válik irányadóvá az érintett régióban. A változást az is indokolja, hogy a történelmi múltat tekintve a szóban forgó országokhoz Magyarország kultúrája közelebb áll, mint Ausztriáé, ami segíti a hatékonyabb működés kialakítását.
A STRABAG Magyarországnál a magasépítés, útépítés, vasútépítés, valamint mérnöki létesítményeket felölelő direkciókat irányító Glöckler Péter elmondta, a lépés egyértelmű elismerés a teljes mértékben magyarokat foglalkoztató magyarországi STRABAG építőipari kivitelezési ágazat számára. „A döntés azt jelzi, hogy a vezetés példaértékűnek tekinti a magyarországi STRABAG-identitást, hiszen a társaság délkelet-európai ágazatának a vezetését Budapestre helyezi. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy ez nem a magyarországi vezetők sikere. Ez közös siker és egyben az itthon teljes mértekben magyar kollégákból álló csapataink munkájának elismerése is.”
A gazdasági ágazati vezető Unger Tamás a fentiekhez hozzáfűzte, a változás lehetőséget teremt a STRABAG Magyarország munkavállalóinak, hogy a délkeleti üzletághoz tartozó országokban munkát vállaljanak. „Az új szerkezet a tudásexport mellett az erőforrások optimális allokálását is lehetővé teszi, amire jó példa, hogy a Romániában nagy volumenben zajló autópálya-építésbe akár a mérnökállományt, akár a gépi kapacitást tekintve beléphetünk Magyarországról.” Azt is hangsúlyozta, hogy a hazai egységek szakmai felkészültsége és az a mérnöki know-how - amellyel már több ízben nemzetközi szinten is bizonyítottak a STRABAG magyar szakemberei – akár külföldön is piacképessé tehetik a vállalat hazai humán- és technológiai erőforrásait.
A STRABAG vezetésénél lezajlott generációváltás után a nemzetközi konszern új menedzsmentje a fentiekkel párhuzamosan egy másik változást is elindított. A világszinten 15,3 milliárd eurós forgalmat elkönyvelő társaság tevékenységében mostantól központi célként jelenik meg a fenntarthatóság, amit az alábbi STRABAG-videó frappánsan összegez.
Az üzenet többek közt azt hangoztatja, hogy a világ szén-dioxid kibocsátásának 38%-áért az építőipar felel. Ugyanakkor mindez azt is jelenti: az iparág kezében hatalmas erő rejlik, amellyel valódi változást érhet el, és jelentős mértékben hozzájárulhat az éghajlati célok eléréséhez. A STRABAG-nál a fejlődés az innovációra, a digitalizációra és a fenntarthatóságra fókuszáló stratégia révén valósul meg. Digitális módszerekkel, innovatív ötletekkel és fenntartható építőanyagokkal sikeres jövőt lehet építeni klímabarát módon. Viszont ezt a célt nem lehet egyik napról a másikra elérni. Ez egy olyan folyamat, amelyhez speciális technológiákra és teljesen új erőforrás-tudatos munkamódszerekre van szükség. Az újfajta működés, a fenntartható jövő építőiparának megteremtése valós és komoly összegű invesztíciót igényel a STRABAG konszerntől. Ezzel a szemlélettel összhangban a STRABAG korábbi logója is megváltozott: a Work On Progress jelmondat arra utal, hogy a konszern 2040-re klímasemlegessé akar válni a teljes értékláncban!
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.