A 2020-as dubaji expó után 2025-ben Japánban rendezik a világ harmadik legnagyobb eseményének számító világkiállítást.
Fontos lépéssel haladt előre hazánk felkészülése a következő világkiállításra: kiderült, ki készíti el a 2025-ös oszakai expó magyar pavilonjához a koncepciós tervet. Az EXPO 2025 Magyarország Nonprofit Kft. hirdetménye szerint az előkészítést a NAPUR Architect Építészeti Iroda Kft. végezheti el.
Lapunk a legutóbbi, 2020-as világkiállítással (ez végül a covid miatt csak 2021 októberében tudott elrajtolni - a szerk.) is számos alkalommal foglakozott: Dubajban a különleges faszerkezetű magyar pavilon a WHB-Épkar Építőipari Kft. kivitelezésében épült meg.
Az organikus stílusban megtervezett, közel 2 ezer négyzetméteres épület száraz technológiával készült: építésénél a kivitelezők nem használtak betont, vasbetont, cementet, illetve olyan technológiákat, amelyekhez víz kell. Az építmény bokrétaünnepségéről egy helyszíni riporttal is jelentkeztünk.
A most szóban forgó 2025-ös oszakai világkiállítás magyar pavilonjához a nyertes építész irodának az építészetet, a tartószerkezetet, a geotechnikát, a belsőépítészetet és az épületvillamosságot kell megterveznie. A japán városban kialakítandó magyar pavilon 1500 négyzetméter nettó alapterületű, P+2 szintes pavilonépületként jön létre, a tervek szerint az Oszakai-öbölben feltöltéssel és talajjavítással létrehozott mesterséges szigeten építik fel.
A 19. század közepe óta megrendezett világkiállítás gazdasági és kulturális hatását tekintve a harmadik legnagyobb esemény a labdarúgó-világbajnokság és az olimpiai játékok után. Az első helyszíne a londoni Hyde Park Kristálypalotája volt 1851-ben, a 2000-es évektől kezdve ötévente rendezik meg.
Összefoglaló egy csúcstechnológiás magyar tulajdonú üzem felépítéséről - a beruházó és a kivitelező beszélgetése és projektértékelése.
Benedikt Károly marketing- és vállalati kommunikációs igazgatóként csatlakozott az egyik leginnovatívabb, technológia-vezérelt építőipari vállalatcsoportjához, a KÉSZ Csoporthoz. A szakember közel 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, új pozíciójában pedig a cégcsoport belső és külső kommunikációjáért, valamint marketingtevékenységek koordinálásáért és fejlesztéséért felelős.