2024.11.12, Kedd
Modern és fenntartható épületbe költözik a Vasúttechnika
Erdei Mihály/magyarepitok.hu

Modern és fenntartható épületbe költözik a Vasúttechnika

magyarepitok.hu

2023.02.27. 18:10 - Bíró Beáta

Az irodaház kiválasztásánál szempont volt az energiahatékonyság, a környezettudatosság és a munkatársak modern, komfortos környezete.

Hirdetés

A celldömölki székhelyű SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. 2010-ben létesítette budapesti (Dombóvári úti) irodáját. Több, mint 10 év után most elérkezett az idő az irodaváltásra, amelyet több tényező együttesen indokolt. Egyik fő szempont az volt, hogy a különböző szakágakban tevékenykedő kollégák belső kommunikációját elősegítsék azzal, hogy egyetlen épületszinten, egymáshoz közel tudjanak dolgozni. Fontos volt az is, hogy idén év elején lejárt a jelenlegi iroda bérlésére kötött szerződés, így jogi szempontból is kedvezőbb volt a helyzet, fennálló kötelezettség felmondása nélkül nyílt lehetőség a váltásra. 

 

Erdei Mihály/magyarepitok.hu

 

Az új iroda kiválasztásával Pörneczi Tamás üzemeltetési vezetőt bízta meg a cég vezetősége, aki mint elmondta: több szempontot vettek figyelembe:

  • a jelenlegi irodához közel helyezkedjen el az új,
  • legalább „A” kategóriájú legyen (teljesen új építésű és a legmagasabb igényeket kielégítő szolgáltatásokat nyújtva)
  • egyetlen szinten legalább 800 - 900 négyzetméter álljon rendelkezésre, ahol tágas és világos 2-5 fős irodák, tárgyalók és egyéb helyiségek alakíthatók ki,
  • biztosított legyen legalább harminc gépkocsi parkolása, valamint, hogy
  • az új iroda 2023 első negyedévében beköltözhető állapotban legyen.

 

 

A tágas, világos irodákat a Vasúttechnika saját igényeire alakíthatta ki

A megadott paraméterek alapján több lehetőség közül végül a 2021-ben épült Office Garden 4 irodaház ajánlatát fogadta el a cégvezetés és a tulajdonosok, ahol a hetedik szinten mintegy 870 négyzetméter terület áll rendelkezésre.

A teljesen üres tér kialakítására előzetes terveket készítettek házon belül, Varga Veronika, a Vasúttechnika egyik építészének közreműködésével, majd ezek alapján a funkcionális irodaterek és tárgyalók komplex szemléletű kialakítására az UPPER Design Stúdiót kérték fel. Mint Pörneczi Tamás üzemeltetési vezető elmondta:

közös cél volt, hogy olyan belsőépítészeti tereket alakítsanak ki, amelyek megfelelnek a modern kor igényeinek, fenntartható szemlélettel és rugalmas megoldásokkal alkalmazkodnak a piac változásaihoz.

 

 

A belsőépítészeti tervezés – a komplexitás jegyében - kiterjedt az építészeti alaprajzok felülvizsgálatára, a falszínek, burkolatok és álmennyezetek kialakítására, a beépített egyedi bútorok tervezésére, valamint a lámpatestek és bútorok kiválasztására is.

A falszerkezetek építési munkái 2022 októberében kezdődtek. 2023. február 10-ig elkészültek a gépészeti, elektromos és gyengeáramú szerelési munkák, a végleges felületképzések, és a burkolatok.

 

 

Modern, komfortos környezetet teremtettek a dolgozók számára

A három oldalról nagyméretű, nyitható ablakokkal határolt területet igyekeztek maximálisan kihasználni: egyetlen kistárgyaló kivételével minden irodában, tárgyalóban és egyéb helyiségben, szabadba nyíló ablakok találhatók. Az egyes helyiségek világosságát üvegfalak elhelyezésével fokozták.

A tudatos tervezés része volt, hogy gondoltak a későbbi bővítésre is: a hetedik emeleti szintből első körben leválasztottak egy 170 négyzetméternyi területet, ahol további irodák kialakítására lesz lehetőség.

A maradék, közel 700 négyzetméter alapterületen 35 dolgozó számára alakítottak ki állandó helyiséget, ezen felül három különböző méretű, videó lehetőségekkel ellátott tárgyaló (8, 12 és 30 fős) áll a munkatársak rendelkezésére.

 

 

A munkatereken túl egy 75 négyzetméter alapterületű étkező-konyha szolgálja a dolgozók komfortját, amely gyakorlatilag egy egybefüggő tér, a hozzá csatlakozó 120 négyzetméteres tetőterasszal együtt.

A hetedik emeleti területeket öt gyorsliften tudják megközelíteni vendégek és a kollégák.

 

 

Helyükre kerültek a beépített bútorok

A belsőépítészeti tervekkel összhangban választották ki az irodai bútorokat is, amelyek február végéig megérkeznek. Az egyedi bútorok beépítése már zajlik a recepciós pult, a konyha-étkező és a tárgyaló területén.

Az utolsó fázisban üzemelik be az új műszaki és technika eszközöket: mosogatógépeket, hűtőket, vízadagolókat, televíziókat, projektorokat, videó-konferencia eszközöket, nyomtatókat és egyéb kisebb elektromos berendezéseket. Az eredeti ütemtervet tartva, 2023 március első napjaiban költöztetik át a dolgozók informatikai eszközeit, hogy március hatodikán már az új helyszínen kezdhessék a munkát.  

 

 

A fenntarthatóság kiemelkedő fontosságú

"Amikor a SWIETELSKY Vasúttechnika az Office Garden irodapark mellett döntött, a fenntartható, energiatakarékos jövő irányába is elköteleződött, ami talán a legfontosabb a mai, energiaválsággal terhelt időszakban" - fogalmazott Pörneczi Tamás.

Az irodaházban minimális károsanyag kibocsátású, hővisszanyerő fűtő-hűtő rendszerek üzemelnek, LEED Gold minősítésű zöld megoldások és szelektív hulladékgyűjtés segíti a fenntarthatóságot. A LED világítás és az extra hőszigetelő üvegezés jelentősen csökkenti az üzemeltetési költségeket. Az irodaterekhez, dedikált mélygarázs beállóhelyek és felszíni parkolók is a kollégák rendelkezésére állnak.

 

 

A tömegközlekedés mellett az irodaház menetrendszerűen közlekedő Shuttle buszait munkanapokon ingyenesen használhatják a kollégák. A kerékpárral, rollerrel és motorkerékpárral érkezők részére kerékpártároló, öltöző és zuhanyzó áll rendelkezésre a mélygarázs szintjein. Elektromos autók részére szintén töltési lehetőséget biztosít az irodaház. Egy zöld, parkosított környezet, valamint éttermek és kávézók teszik élhetőbbé az itt dolgozók mindennapjait.

Galéria

Iparági hírekSwietelsky Vasúttechnika Kft.irodaházfenntarthatóságBudapest

Hírlevél

Hirdetés