Szikszai Zsanett, a meghatározó építőipari cégcsoport marketing vezetője elemzésben foglalta össze a WHB Group ágazati megjelenéseit és terveit alátámasztó fő gondolatokat.
„Sokan gondolhatják, hogy az építőiparban nincs szükség marketingre, de ez nem igaz, nálunk is éppen annyira fontos a profi marketing, mint például egy üdítőitalos cégnél, csak mi más eszközökkel érjük el a célcsoportjainkat” – kezdi a WHB Group honlapján közzétett írását Szikszai Zsanett marketing vezető a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. és a cégcsoport stratégiájáról a területen és a marketing szerepéről az építőiparban.
Kifejti: fontos felvenni a kapcsolatot az emberekkel és mintegy bevezetni őket a színfalak mögé, hogy megismerhessék mennyi munka és mennyi történet van egy-egy olyan gyönyörű épület, vagy monumentális létesítmény mögött, melyet jártukban-keltükben látnak a saját környezetükben.
„Sokan nem is tudják, hogy az építés sokkal több, mint tégla, vagy beton, vagy vas, mert az élettelen anyagon kívül benne van a szakma iránti elkötelezettség és szeretet. Ez az, amit megpróbálunk bemutatni a magunk eszközeivel, segítve ezzel a vezetőség és a munkatársaink munkáját, őrizve a cég hírnevét”
– foglalja össze.
Rámutat: az elmúlt 4 évben jelentős átalakuláson ment keresztül a WHB marketing stratégiája. 2019 óta sokkal tudatosabb, az üzleti célokkal összehangolt, azokat támogató elvek mentén dolgoznak, hogy kihasználva az online és offline marketing eszközeit, a vállalatról mutatott kép aktuális és pozitív üzenetekkel teljen meg.
A WHB már az említett időszak kezdeteitől fogva igyekszik a social media felületek mindegyikét, illetve az ezek által nyújtott lehetőségeket is kihasználni, és ezzel az építőipari piac szereplői között előnyre tettek szert. Amikor a cég meghozta a döntést a megjelenésre, akkor ez újdonságnak számított az iparágban, azóta viszont ugyanezt a tendenciát látják a versenytársaknál is – derül ki Szikszai Zsanett összefoglalásából, majd a cég – és egyben a cégcsoport – Facebook-oldalának történetére és jelentőségére tér ki.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. hivatalos Facebook-oldalát WHB Group néven indították el 2019. május 2-án, amit követően az oldal követőszáma rendkívül dinamikusan növekedett és mára már több, mint 24 000 követővel rendelkezik. Emellett nagyon jó eredményeket értek el az Instagram és LinkedIn oldalaikon, illetve folyamatosan dolgoznak a YouTube-csatorna és a TikTok-jelenlét erősítésén is.
A vezető írásából kiderül, hogy a WHB marketing stratégiája az alábbi alappilléreken nyugszik:
Ezután az írás rátér az online felületek térhódításának egyre nagyobb jelentőségére. Rámutat: a WHB-nál is azt várják, hogy az a trend, miszerint a célközönségük médiafogyasztási szokásai folyamatosan változnak – illetve maga az online tér is – a jövőben is csak erősödni fog. A vezető itt kifejti, hogy a WHB marketing stratégiája azzal is számol, hogy a fiatal generáció egyre inkább mellőzi a Facebook-ot és az olyan platformokon lesznek elérhetőek és megszólíthatóak, mint a YouTube, az Instagram és a TikTok.
„A marketingtrendek változása mellett megfigyelhető a fogyasztói szokások változása is. Ami egyik nap még érdekes és interakcióra sarkallja őket, a következő napokban már nem. Ezekhez a folyamatosan és gyorsan változó körülményekhez pedig alkalmazkodnunk kell”
– emeli ki.
A versenyszféra is arra készteti a céget, hogy a marketing minden eszközét tartósan és célzottan használja a különböző platformokon különböző célközönségeknek, megfelelően célzott kommunikációs stratégia segítségével. Ennek köszönhetően a WHB az építőiparban az elsők között kezdte el használni a TikTokot, annak érdekében, hogy egy más, fiatalosabb célközönséget érjen el. Az ott közzétett könnyed stílusú tartalmak legfőképp a HR-osztály tevékenységét támogatják, mivel a TikTok trendekhez integrált tartalmak különféle pozíciók bemutatásával és megismertetésével segítik a WHB-márka építését.
Az építőipar szempontjából (is) lényeges további felületekről elmondja:
„Ezekből látjuk, hogy nem csak egy trendi, ismert márka esetében kell a Brandet folyamatosan építeni. Talán egy ilyen építőipari tevékenységgel foglalkozó vállalatnál még fontosabb, hogy a megfelelő platformokon a megfelelő kommunikációs stratégiát alkalmazzuk, hiszen munkáink sokszínűek és érdekesek, ezeket pedig a célirányos kommunikáció mellett követőinknek is érdekessé kell tennünk” – foglalja össze.
Szikszai Zsanett megemlíti a cég által elnyert díjakat is: az egyik legrangosabb hazai szakmai megmérettetésre,
a Marketing Diamond Awards-ra benyújtott pályázataik 2021-ben és 2022-ben is marketinggyémánt elismerésben részesültek, így már 5 Gyémántdíjjal rendelkeznek, mellyel a Diamond List Megbízói listáján a 3. helyre került a WHB.
„Célunk, hogy munkánkkal mi is hozzájáruljunk ahhoz, hogy a magas színvonalú szakmai munkavégzés mellett a vállalat megjelenése bármilyen kommunikációs folyamatban korszerűséget, felkészültséget, profizmust mutasson és a WHB, mint Brand ne csak tisztelhető, de szerethető is legyen” – foglalja össze lezárásként a WHB marketing vezetője.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.