A fémszerkezet-üzletben folyamatosan fejlődő magyar vállalat a zalaegerszegi üzem építkezéséről osztotta meg lapunkkal a tapasztalatait.
Nemrég a cég egy jelentős gépfejlesztési beruházássorozata kapcsán bemutattuk a dombóvári AGO Steel Kft. az elmúlt években véghez vitt látványos fejlődését Agócs Miklós cégvezető tájékoztatása alapján. Beszámolónkban már akkor is írtunk arról, hogy a vállalat miközben jelenleg is számos projekten dolgozik, már eddig is részt vett különleges és érdekes építkezéseken: olyanokon, mint a zalaegerszegi Rheinmetall-gyár építkezése.
Most szintén a cégvezető segítségével erről a tavaly átadott, a ZalaZone tesztpálya melletti fejlesztésű gyárban az AGO Steel Kft. által végzett munkákról tudunk beszámolni. A ZÁÉV Zrt. és a KÉSZ Csoport által elvállalt generálkivitelezésében az utóbbi cégének alvállalkozójaként vett részt az AGO Steel.
A csaknem 60 hektáros területen felépült Lynx-üzem gyártócsarnoka Zala vármegyében az egyik legnagyobb ilyen létesítmény több, mint 25 ezer négyezetméteres alapterületével.
A teljes mértékben magyar tulajdonú vállalat a harckocsigyár munkálataiban a fémszerkezeteken dolgozott, 2021 augusztusától 2022 márciusáig voltak jelen az épülő üzemben. A fémszerkezetszerelési és -hegesztési munkáikkal többek között
De a lista nem teljes:
az AGO Steel a Rheinmetall üzemének földrengésbiztosításához is hozzájárult például, beton és beton közötti fémkapcsolatok szerelésével és hegesztésével.
Mindemellett megtudtuk: többek között elektródahegesztéssel és csavaros kötéssel is dolgoztak azon, hogy a KÉSZ Ipari Gyártó Kft. által a rendelkezésükre bocsájtott szerkezetek megfelelően a helyükre kerülhessenek a nagy precizitású munkát igénylő harcászati gyárban.
Erről a pontossági elvárásról és annak teljesítéséről Agócs Miklós külön is kifejtette lapunknak: a harckocsigyár kiemelt figyelmet kapott az építkezés összes szereplője részéről. A magas minőségi felügyelet a megszokottnál is magasabb munkavédelmi előírásokkal társult, ezeket természetesen be is tartották. „Sőt merem azt mondani, hogy könnyen vettük az akadályokat - ennek eredményeként tudtunk sikeres projektet zárni.”
Arra a kérdésre válaszolva, hogy egy ilyen speciális beruházáson mit jelentett dolgoznia cégének, a vezető kifejtette: itt még a szokásosnál is nagyobb hangsúlyt fektettek a megrendelők a hegesztés minőségére, nagyobb követelményeket támasztottak végső soron az AGO Steel felé is.
„Itt is tudtunk bizonyítani mind magunk, mind a megrendelőink felé arról, hogy nehezített körülmények között is megálljuk a helyünket. Számíthatnak ránk, nem hátrálunk ki, bármilyen feltételeket szabnak is, mi azt meg tudjuk valósítani”
– foglalta össze.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.