Az AGO-Steel nemzetközi piacon terjeszkedik.
A dombóvári AGO-Steel Kft. és pécsi B. K. N. Metál Kft. konzorciumban gyárt 280 tonnányi fémszerkezetet (50-50 százalékos megosztásban) az ipari vízügyi eszközök vezető német gyártói közé tartozó Mayr & Wolfram GmbH-nak. Mint Schilli Tímeától, az Ago-Steel Kft. gazdasági vezetőjétől megtudtuk, a megrendelés első üteme már el is készült és november végén el is indították Münchenbe a szállítmányt.
„A Mayr & Wolfram közel 40 éve fejleszti és gyártja termékeit, ezeket több mint 20 országban használják. A kivitelezés folyik, a szállítás folyamatos, várhatóan összesen 3 hónap alatt zárul a tőlük érkezett megrendelésünk teljesítése”
– tette hozzá.
Agócs Miklós, az Ago-Steel cégvezetője a dombóvári vállalkozás nemzetközi piacon való terjeszkedésről és a projekt további részleteiről adott bővebb tájékoztatást lapunknak. Egyrészt hangsúlyozta: cége és a B.K.N. Metál Kft. között kifejezetten jó az együttműködés. „Nagyon jó szakmai kapcsolat alakult ki – a régi ismeretség okán is – Sulcanj Zsolttal, a B.K.N. Metál Kft. vezetőjével. Az ő meghívására érkeztünk abba a környezetbe, amely megnyitotta számunkra a nemzetközi lehetőségekhez vezető utakat.”
Hozzátette: a B.K.N. Metálnál nem is kívánhattak volna jobb mentort az export szövevényes világának megismeréséhez. „Ők már rutinosan mozognak ezen a terepen, ami köszönhető számtalan nemzetközi projektjüknek: dolgoztak Svájcban, Ausztriában, Belgiumban és Németországban is.”
Ezt követően a munkálatok során felhasznált technológiáról tudtunk meg bővebb részleteket. Az AGO-Steel a gyártáshoz többek között lézertechnológiát alkalmazó gépeket, és CNC élhajlítót is használ, illetve külön kiemelték:
a csőlézerrel és a lézervágó asztal segítségével kiemelkedő minőségű munkát tudnak biztosítani, mivel a gyártmányokat sorjamentes vágási felület és nagy méretpontosság jellemzi, ugyanakkor minimális az anyagveszteség és a hőbevitel.
Agócs Miklós elmondta még: az Ago-Steel a projektben abban is fejlődési lehetőséget lát, hogy megtanuljon tűpontosan együttműködni a partnerével - jelen esetben a B.K.N. Metál Kft.-vel. „A folyamatok összehangolása, a harmonikus kooperáció, kölcsönös segítéssel megvalósuló közös fejlődés és a végtelen számú önellenőrzés embert próbáló, ugyanakkor nagyon szép feladat.”
Egy másik sikeresen vett kihívás szintén az együttműködés területén merült fel: a német partner rendszerető, „Ordnung muss sein"-szemléletének az Ago-Steel cégvezetője elmondása szerint a kötelezettségek teljesítésével, a pontossággal, a kemény munkával és az őszinteséggel tudnak megfelelni.
Végezetül kifejtette: a jövőben is szívesen dolgoznának együtt tovább ebben a felállásban, sőt a gyártáson túl a helyszíni szerelési feladatokra is szeretnének majd szerződést kötni.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.