A Masterplast beruházása mintegy 3 millió euróból valósult meg.
Új polisztirol hőszigetelőanyag-gyártó üzemben kezdi meg a termelést a Masterplast Észak-Olaszországban – írja közleményében a magyar tulajdonú vállalat. Kifejtik: így már öt országban folytatnak gyártási tevékenységet és az utóbbi két év fejlesztései révén megháromszorozták a hőszigetelőanyag gyártási kapacitásukat.
A Masterplast legújabb gyártóüzemét a Reggio Emilia megyében található Calerno városában létesítette, ahol egy meglévő ipari létesítménybe telepítették a gyártástechnológiát.
A zöldmezős beruházás építési igényének kiváltásával mérséklődött a beruházási költség, továbbá a fejlesztés időigénye is csökkent. Az alkalmazott technológia jól skálázható, ami segíti a hatékony működtetést és a gyors alkalmazkodást a változó piaci igényekhez.
A projekt értéke mintegy 3 millió euró, a fejlesztés finanszírozását a vállalat saját forrásaira alapozva és a helyi beruházás-ösztönzési támogatási lehetőségeket igénybe véve valósította meg. Az olasz leányvállalat piaci tevékenysége elsősorban a saját gyártású hőszigetelő termékek kereskedelmére fókuszál, amit a hatékony értékesítési és logisztikai rendszer felépítése is támogat.
A Masterplast előrejelzése szerint a teljes kapacitás értékesítése esetén a gyár évi 15 millió eurós többlet árbevételt hozhat a vállalat számára. Az elmúlt években Olaszországban erőteljesen bővült a piac, köszönhetően a „Superbonus” hőszigetelési programnak, amely jelentős keresletet generált a szigetelési rendszerek iránt. A társaság a továbbiakban is élénk keresletet vár az olasz piacon, figyelembe véve, hogy az ország épületállományának jelentős része szigeteletlen és alacsony energiahatékonyságú.
„Az épületek energiafogyasztásának mérséklése az egyik legfontosabb eleme a zöld átállásnak, hiszen a legtisztább és legolcsóbb energia az, amit nem pazarlunk el. Az EU energiapolitikai és karbonsemlegességi céljainak megvalósításánál is fontos elem az épületek energetikai korszerűsítése, ami a REPoweEU és „Fit for 55” és programokban is jelentős szerepet kap. Az évtized közepére jelentős kapacitásokkal fogunk rendelkezni a műanyag és ásványi alapú hőszigetelőanyagok gyártásában egyaránt, ami biztosítja számunkra a piaci pozícióink erősítését”
– hangsúlyozta Tibor Dávid, a cégcsoport elnöke.
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.
BudapART néven pályázatot hirdetett a Market.