A földmunkához és alapozáshoz szükséges építési engedély megszerzése a következő lépés.
Haladnak a nagyszabású nyugat-magyarországi gyárépítkezés előkészületei. Az 1,3 milliárd eurós beruházással épülő ácsi katódanyaggyár területén jelenleg régészeti és talajvédelmi munkák zajlanak - közölte a beruházást végző Bamo Technology Hungary Kft. közkapcsolati igazgatója. Fülöp Ferenc tájékoztatása szerint az előzetes építési engedélyt még novemberben kérelmezik, hogy megkezdhessék a földmunkát és az alapozást, a BAMO az előzetes környezeti hatástanulmányt is elkészítette.
A környék legfontosabb természeti értéke, az építési területtől keletre található vetési varjú fészektelep megóvására védelmi tervet dolgoznak ki az illetékes nemzeti parkkal együttműködve - közölte.
A beruházással kapcsolatban egy munkabizottságot hoztak létre a környék önkormányzatainak és civil szervezeteinek részvételével. A testület ülésén elhangzott, hogy a tervezett csarnoképület területén csupán próbacölöpözés történt, hogy megismerjék a talaj jellemzőit.
Az előzetes környezeti hatástanulmány elkészítése során víz-és földmintát is gyűjtöttek a területen, amelyek összehasonlítási alapot jelentenek a későbbi, hasonló vizsgálatokhoz.
A talajminták határértéket meghaladó szennyezést nem tartalmaznak, a felszín alatti vízmintákban azonban vannak olyan anyagok, amelyek koncentrációja meghaladja a határértéket. Ezek vélhetően korábbi mezőgazdasági tevékenység idején használt növényvédő szerekből származhatnak és további intézkedést nem igényelnek. A tájékoztatást követően a munkacsoport felkérte az önkormányzatot, vizsgálja meg egy helyi környezetvédelmi monitoringrendszer felállításának lehetőségét - ismertette a közkapcsolati igazgató.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.