Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője kapta a „Leader of the Year” díjat a nagyvállalati kategóriában.
A több, mint három évtizede a Mapei Kft. vezetőjeként dolgozó szakember, Markovich Béla filozófiája szerint a legfontosabb érték az ember és a valódi győzelem csakis csapatban érhető el. Zöldfülű vezetőként ezt még nem így látta:
„Amikor vezető lettem, mindent magam akartam irányítani. Úgy gondoltam, egy jó vezetőnek mindent magának kell kitalálnia, szerveznie és megvalósítania. Aztán, mikor gyomorfekély gyanújával kerültem kórházba rájöttem, hogy egyedül ez nem fog menni. Beláttam, hogy a vezetés egy szakma, amit éppúgy meg kell tanulni, mint bármi mást. Csak csapatban, a munkatársak képzésével, feladatok delegálásával és a célok pontos meghatározásával lehet a cégünk sikeres és maradhatnak a munkatársak testileg, lelkileg egészségesek – saját magam is beleértve” – idézte fel a vezetővé válásának kezdetét az ügyvezető.
Ma személyes küldetése, hogy átadja az embereknek azt a tudást, amellyel ők saját életüket jobbá, boldogabbá tehetik és arra ösztönzi őket, hogy ezt a tudást továbbadják. Ennek eredményeképpen az általa vezetett Mapei Kft. ma az első helyen áll a Mapei csoport 91 cégének rangsorában, lakosságarányos árbevétel alapján.
A "Leader of the Year" díjat, amelyet a Bizalmi Kör ad át, olyan vezetők kapják, akik hitelesek, eredményesek, inspirálók és haladó szelleműek. A díj a vezetői kihívások sikerrel való megoldását és az inspiráció terjesztését célozza. Független szakmai zsűri ítéli oda, amelynek tagjai a vállalkozói szellemet, az üzleti teljesítményt, a csapatépítést, a digitalizációt és az innovációt értékelik.
Gila Ferenc (Dun & Bradstreet Magyarország) zsűritag indoklásában kiemelte, hogy Markovich Béla nemcsak egy fantasztikus céget épített fel, hanem rendkívüli elkötelezettséggel és vízióval rendelkezik az építőipar iránt. A vállalat intenzíven fektet be az oktatásba, és aktívan vonja be az új generációt az építőipar jövőképének formálásába.
Markovich Béla víziója egy olyan építőipar megteremtése, ahol a kontárok nem tudnak érvényesülni, hanem csak azok a szakemberek kapnak munkát, akik a megrendelők építési álmait akarják megvalósítani. Ebben akar segíteni a vállalat szakemberek képzésével, erős közösség felépítésével, valamint az építőipari szakma népszerűsítésével. Ez a megközelítés az alapja egy fenntartható, még az unokáink számára is élhető jövő megteremtésének. Mint Facebook bejegyzésében hozzátette:
Ezt a díjat nemcsak én kaptam. Ezt a díjat mindenki kapta, aki segített, segít nekem az utamon.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.