A magyar építőipar meghatározó vállalata 26 éves fennállása óta először pályázta meg a tavalyi év végén a Kiváló Munkáltatói Márka díjat, és rögtön sikert könyvelhetett el.
A „Kiváló Munkáltatói Márka” díj elnyeréséről számolt be lapunknak a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. A MagyarBrands program a díj által 2018 óta ismeri el a jó hazai munkáltatói gyakorlatokat. A „Kiváló Munkáltatói Márka” kategória Szakmai Bizottsága az alábbi szempontok vizsgálata alapján ítélte oda a díjat a magyar építőipari cégnek:
„Úgy gondoljuk, hogy a díj elnyerése nem a véletlen és a szerencse műve” – hangsúlyozta a magyarepitok.hu-nak eljuttatott összegzésben Várady Eszter, a WHB HR-vezetője. „Sok évi befektetett munka igazolódott vissza arról a korábban megfogalmazott gondolatról, hogy ’számunkra a pillanat előnyénél a jövő fenntarthatósága fontosabb’. Legyen szó üzletről, partnerségről, munkakapcsolatról. Úgy gondoljuk, hogy ez a gondolatunk sosem volt még ilyen jelentőségteljes, mint 2023-ban.”
Hozzátette, mindez nem csak az iparágban történt negatív változások, vagy az elmúlt években történt munkaerőpiaci módosulások miatt mondható el.
„Úgy látjuk, hogy a fenti stratégiánk és az abba fektetett kemény munka valóban kifizetődött. Felelős nagyvállalatként úgy gondoljuk, az építőipar, mint márka realizálásában, illetve fejlesztésében is potenciális és meghatározó szerepe van a WHB csoportnak: így akár az ágazat többi szereplőjével is összefogva szeretnénk mintát mutatni és maradandót alkotni.”
A beszámolóból az is kiderült, hogy a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. 26 éves fennállása óta először pályázta meg tavaly év végén a Kiváló Munkáltatói Márka díjat. „A munkáltatói márkának véleményünk szerint nem csak általánosságokról és hangzatos szlogenekről kell szólnia” – mutatott rá Várady Eszter. „Úgy gondoljuk, hogy a munkáltatói márka építése egy kulcsfontosságú szakterület lett 2023-ra, hiszen az elmúlt évek legnagyobb kihívásává kétségkívül az új munkaerő bevonzása és a munkavállalók megtartása vált. Véleményünk szerint a jó munkáltatói márka hiteles, vonzó és megkülönböztető. Ezzel pedig egyértelműen a fentebb leírtakra szeretnénk nagy hatást gyakorolni.
Szavaiból az is kiderült, hogy 2023-ban 68 új munkatárs csatlakozott a WHB szervezetéhez. „Cégünk fennállása óta sosem kapott még ennyire kiemelt figyelmet az új kollégák megtalálása, integrálása, majd megtartása” – hangsúlyozta a vezető.
„A fenti szám sok mindenre enged következtetni. Jelen témát illetően számunkra a hangsúlyos az, hogy a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. saját piacán, az építőiparon belül vonzó és megkülönböztethető képet nyújt. Vonzóságunkban megmutatkozik, hogy megkülönböztethetőek vagyunk versenytársainktól. Szakmai konkurenciáinkhoz képest stabilitást, kihívást, karriert, illetve fejlődési lehetőséget tudunk biztosítani a munkavállalók számára.”
A munkáltatói márkájuk másik lényeges pontjaként a hitelességet emelte ki. „A hitelességet jelenlegi munkatársaink tudják a legreálisabban megítélni, hiszen ők azok, akik első kézből találkoztak a munkáltatói márka üzenetünkkel a belépésük előtt, majd megtapasztalták a valóságot munkatársként. Párhuzamot tudnak vonni az ígéretek és a tapasztalatok között.”
Arra is kitért, hogy a jelenlegi munkatársak megbecsülése és megtartása legalább olyan fontos számukra, mint az újak felvétele.
„Nem csak sok új kolléga érkezett a 2023-as évben, hanem sokan jubiláltak, közülük többen 10, 15 vagy 20 éve oszlopos tagjai a szervezetünknek. Az ő tudásuk és tapasztalatuk nélkülözhetetlen a WHB piaci helyzetének megtartásában. Saját szakterületeiken őket tekintjük a WHB arcának.
A vonzóságon, a megkülönböztethetőségen és a hitelességen túl úgy véljük, hogy nagy hangsúlyt kell kapjon az összehangoltság, mégpedig az összehangolt kommunikáció. A marketing osztállyal karöltve hiteles és eredményes üzeneteket kívánunk kommunikálni, amelyek a vállalatunk, vállalat csoportunk kollektívájának és a potenciális jelentkezőknek is megfelelnek.”
Várady Eszter úgy fogalmazott, a munkálatói ígéretük megcélozza a munkavállalók egyik legfontosabb elvárását a biztos munkahelyet, a megélhetés, egyben anyagi biztonság folyamatos fenntartását, melyet a folytonos munkával és alkotással érnek el. „Folyamatosan fejlődünk, egyre több lábon állunk” – hívta fel a figyelmet. „Soha nem torpanunk meg, mindig keressük az újdonságokat, és ehhez elhivatott kollégákra van szükségünk. Nem csak az általunk létrehozott épületekkel kívánunk maradandót alkotni: értékígéretünk másik vetülete a WHB, mint munkáltató maradandósága, állandósága, stabilitása ugyanolyan lényeges. Bátran jelenthetjük ki, hogy biztos pont vagyunk munkavállalóink életében.”
Zárásként azt hangsúlyozta, a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. által elnyert Kiváló Munkáltatói Márka díj közös siker.
„A WHB csapata egy újabb területen ért el nagyszerű eredményt. Büszkék vagyunk mindazokra, akik ehhez a díj elnyeréséhez hozzá járultak, kiemelten a kollégáinkra, akik nélkül ez nem sikerült volna!”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.