Portugália építkezésein is bizonyítanak a cég zsalurendszerei.
Nemrég Portugália – „Európa erkélye” a kontinens nyugati szélén – még üres folt volt a MEVA térképén, azonban mára ezt a helyzetet meghaladta a hazánkban is aktív zsalutechnológiai cég, mint ahogy a honlapjukon közzétett beszámolójukból, illetve friss Facebook-posztjukból ez ki is derül.
„Három évvel ezelőtt felhívott valaki Lisszabonból” – emlékszik vissza Paulo Jorge, a MEVA kelet-németországi regionális vezetője, aki maga is portugál származású. A vonal másik végén Artur Santos, a Neourbano Construções építőipari vállalat ügyvezető igazgatója beszélt. A MEVA zsaluzatot korábbi németországi építkezésekről ismerte és nagyra értékelte, és a honlapon megtalálta Paulo Jorge elérhetőségét.
Mint a MEVA írásából kiderül, a kötetlen telefonbeszélgetésből gyorsan létrejött az együttműködés: Paulo Jorge és Thomas Keck németországi értékesítési vezető meghívott egy kisebb Neourbano-delegációt Haiterbachba, hogy személyesen is megismerkedjenek.
Mivel az éttermek a koronavírus-járvány karanténja miatt zárva voltak, improvizálniuk kellett. A vendégeket végül minden további nélkül, a MEVA műszaki központjában sváb sajtokkal és felvágottakkal gazdagon megrakott hidegtállal vendégelték meg. „Felejthetetlen és rendhagyó találkozó volt” - tájékoztat a beszámoló szerint Thomas Keck.
A Neourbano döntéshozói részletesen megismerték a MevaDec előnyeit, és 2400 m² födémzsalurendszert és ennek megfelelő mennyiségű EuMax födémtámaszt vásároltak. Artur Santos ki is fejezte, hogy nagyra értékeli a födémzsaluk rugalmasságát és hatékonyságát. Lisszabonban és környékén elsősorban a felső árkategóriás lakásépítési projektekhez használja a Neurbano ezeket a rendszereket.
Példaként a MEVA írása bemutatja a Monview-projektet, melynek megvalósítása jelenleg is folyamatban van. Ennek során a portugál főváros dombjain 8–10 emeletes házakat építenek a legszigorúbb látványbeton minőségi követelmények és a szoros időkeret betartása mellett.
„Kifejezetten hasznos, hogy a rendszer gyors, egyszerűen kezelhető, és rugalmasan alkalmazkodik bármilyen épület alaprajzához és födémvastagságához. Gyakran használunk különböző átmérőjű betonoszlopokat. Az elemméretek optimális fokozatainak köszönhetően minden esetben csak kis kiegyenlítések szükségesek”
- mutat rá Artur Santos.
A portugál zsalupiacon nagy a verseny, és főként az olcsó, azonban kevésbé jó minőségű és csekély változatosságot kínáló rendszerek dominálnak. A Neourbano mégis a MevaDec mellett döntött, Artur Santos megfogalmazása szerint „teljes meggyőződésből, alaposan mérlegelve az előnyöket, amelyek végső soron fokozott gazdasági hatékonyságot eredményeznek”.
Szavaiból kiderül még: a jól kiválasztott zsalu előre meghatározza a födémtámaszok távolságát. Ez garantálja a biztonságot, optimalizálja az anyagkészleteket és a hatékonyságot az építkezés helyszínén. Nem utolsósorban, a Neourbano nagyra értékeli a három födémzsaluzási eljárás – az FTE-, a HN- és az E-módszer – használatának és kombinálásának lehetőségét.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.