Egyre népszerűbb a mérnökjelöltek szakmai nyári egyeteme, idén pár nap alatt beteltek a helyek.
Rendkívüli érdeklődés övezte az immár ötödik alkalommal megrendezett, idén augusztus 16-18. között zajló Duna Group Szabadegyetemet: már jóval a jelentkezési határidő vége előtt beteltek a helyek a prominens rendezvénysorozatra. A háromnapos szakmai workshopon építőmérnök, építész, vízépítőmérnök, geodéta, térinformatikus, gépész és IT területek hallgatói vesznek részt. Idén már a határon túlról is érkeztek egyetemisták. Az esemény fókuszába ezúttal is a hightech gépek és technológiák által zajló infrastruktúra-fejlesztést helyezik a szervezők.
Mint minden évben, idén is fontos szempont volt, hogy a fiatal mérnökjelöltek projekthelyszíneken szerezzenek személyes tapasztalatokat, emellett központi szerepet kap a digitalizáció és az InfraBIM témaköre.
A közel 50 szerencsés fiatal a program során a legjobb hazai szakemberektől hallgathat előadásokat, sőt, testközelből figyelhetik meg Magyarország legizgalmasabb infrastrukturális kivitelezési munkálatait: bejárhatják az M44-es autópálya építését és a Duna Aszfalt lakiteleki központi aszfalt-laboratóriumát.
A program érdekes eleme a Szolnok melletti Milléren található, európai viszonylatban is egyedülálló, új Árvízvédelmi Gyakorlóközpont megtekintése. A létesítményt a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság egykori főmérnökéről, Karcagi Gáborról nevezték el.
A magas színvonalú szakmai tapasztalatszerzésen túl a rendezvény nem titkolt célja az is, hogy a felszabadult hangulatú programokon hosszútávú, későbbi karrierjük során gyümölcsöző kapcsolatokat alakíthassanak ki egymással a hallgatók, egy támogató közösséget építve.
Visszajelzés értékű, az elmúlt négy év legnagyobb elismerése a szervezők számára, hogy pár nap alatt beteltek a helyek az ötödik Duna Group Szabadegyetemre. Vagyis a hallgatók életre szóló élményekkel térnek haza és viszik hírét ennek az egyedülálló kezdeményezésnek.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.