A Status KPRIA Zrt. és az olasz Ansaldo Energia S.p.A. közös cége erőmű-karbantartás mellett új létesítmények kivitelezésére is készül.
MAEN - Energetika Zrt. néven közös vállalatot alapított a Mészáros-csoport érdekeltségébe tartozó Status KPRIA Zrt. és az olasz Ansaldo Energia S.p.A. Az új vállalat erőművi-karbantartási szolgáltatásokat végez majd Magyarországon, illetve kombinált ciklusú gázturbinás erőművek építését, kulcsrakész kivitelezését tervezi a Nyugat-Balkán régióban - közölte a Mészáros csoport csütörtökön.
A közös vállalat elsődleges célja az új erőművek komplett, kulcsrakész kivitelezésének (EPC) megvalósítása. A Mészáros-csoport a magyar többségű vegyesvállalatban az infrastruktúra-fejlesztések során szerzett építési tapasztalatával, pénzügyi erőforrásaival vesz részt, az olasz állam tulajdonában lévő Ansaldo Energia S.p.A. a gáz- és gőzturbina, illetve generátorgyártás területén rendelkezik jelentős tudással, kapacitással, emellett évtizedes karbantartási tapasztalatot is hoz a közös vállalatba
- írták a közleményben
Hozzátették, az új projektek kivitelezése mellett, a cég tervei között kiemelt helyen szerepel a már meglévő, illetve a később, újonnan megépülő erőművek hosszú távú karbantartása, üzemeltetése. Ezt a feladatot a most megalakult vállalat állandó szolgáltatásként tervezi végezni.
Kitértek arra is, hogy a Mészáros csoport egyre nagyobb hangsúlyt fektet a külföldi terjeszkedésre, főleg a környező országokban, és olyan iparágakban, amelyekben Magyarországon már komoly tapasztalatot szerzett.
Az Ansaldo Energia eredeti anyavállalatát 1853-ban alapították Genovában, Olaszországban. A kezdeteket gőzturbina és generátorgyártás alapozta meg, majd tevékenységét kiterjesztette a fejlett gázturbina és kombinált ciklusú erőművek építésére, valamint nukleáris és megújuló technológiákra, illetve hidrogén termelésre. A vállalatcsoporthoz világszerte jelenleg több mint 30 cég tartozik, több mint 3300 munkavállalót foglalkoztat, árbevétele 2023-ban meghaladta az 1,1 milliárd eurót.
Fotó forrás: JPxG, Gateway Generating Station rectified, CC BY-SA 4.0
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.