2019.03.23, Szombat
Feléhez közeledik a modern Budafok kocsiszín építése
bkk.hu

Feléhez közeledik a modern Budafok kocsiszín építése

bkk.hu, iho.hu

2016.09.27. 15:47

Antal Zsófia

Az épületeket a Strabagnak áprilisig kell befejeznie – az újonnan épült szerkezetek már sejtetik a végső állapotot.

Hirdetés

A százéves kocsiszín idén tavasszal kezdődött újjáépítésére azért volt szükség, mert a sokszoros bővítés miatt a telep funkcionális rendszere nehezen áttekinthetővé vált. Az épületek állapota leromlott, felújításukat gazdaságosan nem lehetett volna elvégezni. A vágányhálózat a korábbi HÉV igényeit tükrözte, a telep nem volt körbejárható villamossal, vagyis az üzemeltetési folyamat elemeit (napi vizsgálat, mosás) csak többszörös irányváltással, tolatással lehetett elvégezni. Mivel a Fehérvári úti villamospályához bonyolult volt a csatlakozás, a telepet nem lehetett bekeríteni, az utcáról szabadon megközelíthető kocsiszín őrzésére jelentős energiát kellett fordítani.

Az újjáépítésre szűk egy éves határidőt szabtak, s a májusban bezárt kocsiszín helyén mostanra már látszanak az új épületek körvonalai.

A régi III. csarnok és a BKV-s lakóépület kivételével már minden korábbi építményt lebontottak. A csarnokot az eredeti szerkezetet megtartva felújítják, és gőzerővel folyik az új remizépületek vasbeton szerkezeteinek készítése. A vadonatúj CAF villamosok, tehát a Budai Fonódó rövid és az 1-es vonal hosszú villamosai egyaránt Budafokon lelnek majd otthonra. Ezen kívül a megmaradt csarnokban a nosztalgiavillamosokat és a hóseprő gépeket tárolják majd.

Az előzetesen kitűzött átadási határidő 2017 áprilisa, s az építkezés ennek megfelelően lassan a feléhez közeledik.

Galéria

StrabagKépriportvillamoshálózat fejlesztésBudafok

Hirdetés

Hirdetés