Az épületeket a Strabagnak áprilisig kell befejeznie – az újonnan épült szerkezetek már sejtetik a végső állapotot.
A százéves kocsiszín idén tavasszal kezdődött újjáépítésére azért volt szükség, mert a sokszoros bővítés miatt a telep funkcionális rendszere nehezen áttekinthetővé vált. Az épületek állapota leromlott, felújításukat gazdaságosan nem lehetett volna elvégezni. A vágányhálózat a korábbi HÉV igényeit tükrözte, a telep nem volt körbejárható villamossal, vagyis az üzemeltetési folyamat elemeit (napi vizsgálat, mosás) csak többszörös irányváltással, tolatással lehetett elvégezni. Mivel a Fehérvári úti villamospályához bonyolult volt a csatlakozás, a telepet nem lehetett bekeríteni, az utcáról szabadon megközelíthető kocsiszín őrzésére jelentős energiát kellett fordítani.
Az újjáépítésre szűk egy éves határidőt szabtak, s a májusban bezárt kocsiszín helyén mostanra már látszanak az új épületek körvonalai.
A régi III. csarnok és a BKV-s lakóépület kivételével már minden korábbi építményt lebontottak. A csarnokot az eredeti szerkezetet megtartva felújítják, és gőzerővel folyik az új remizépületek vasbeton szerkezeteinek készítése. A vadonatúj CAF villamosok, tehát a Budai Fonódó rövid és az 1-es vonal hosszú villamosai egyaránt Budafokon lelnek majd otthonra. Ezen kívül a megmaradt csarnokban a nosztalgiavillamosokat és a hóseprő gépeket tárolják majd.
Az előzetesen kitűzött átadási határidő 2017 áprilisa, s az építkezés ennek megfelelően lassan a feléhez közeledik.
A horvát határig vezető, mintegy 20 kilométeres szakaszt a Strabag és a Duna Aszfalt építi; teljessé válik egy fontos európai közlekedési folyosó magyarországi szakasza.
A számos régiót érintő fejlesztések 21 milliárd forintos összértéken valósulnak meg, két autópálya és négy elsőrendű főút is szerepel a listán.
A Strabag munkájával javul a 3216. jelű Fegyvernek-Tiszafüred összekötő út szolgáltatási színvonala.