Megszűnik az autóforgalom a Városligetben és a Hősök terén, a közlekedés teljes megújításával a gyalogosok és a kerékpárosok birodalma lesz Budapest szívének egyik legkedveltebb kiránduló és szabadidős helye. A környék közlekedése is történelmi léptékű fejlesztés előtt áll, P+R parkoló épül a Mexikói útnál, valamint új közúti és villamosfelüljárót alakítanak ki a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalán. A közlekedés átalakításával az egész város nyer, így a Liget végre visszanyerheti az őt megillető rangját és a pesti oldal zöld oázisává válhat.
Hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így a Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon. A kormány ezért úgy döntött, hogy a sétányt lezárják az autóforgalom elől, és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adják át. Az autómentes Városliget terveit a Budapest Fejlesztési Központ 2022. június 30-ig, az engedélyes és a kiviteli terveket 2023. június 30-ig készíti majd el a BFK, a kivitelezésre pedig a források rendelkezésre állásának függvényében csak ezután kerülhet sor.
A fejlesztésnek köszönhetően autómentessé válik a Hősök tere, visszaadják a gyalogosoknak és kerékpárosoknak a Kós Károly sétányt, valamint csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is, a trolibusz-forgalom azonban megmarad itt.
A Városliget területén a felszíni parkolás – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve – is teljes egészében megszűnik majd.
Ezzel együtt a környék közlekedését is átszervezik: az M3 autópálya bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói úti csomópontban összesen 1500 férőhelyes P+R parkolóház épül,
így a külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra.
A közúti forgalom a Kós Károly sétányt a Nagy Lajos király útja – Szegedi út vonalán épülő új felüljárón kerülheti el. A váci vasútvonal fölött átívelő felüljárón a Béke térig, meghosszabbított útvonalon járhat majd a 3-as villamos, közvetlen átszállást kínálva a Rákosrendezőn megálló vonatokra.
A mostani fejlesztésnek köszönhetően az autómentes Városliget országos jelentőségű közparkként nemcsak a budapestiek, de a vidékről érkezők és a külföldi turisták szemében is vonzó, pihenésre, feltöltődésre, kikapcsolódásra és sportolásra csábító zöldterületté, a pesti oldal valóságos „zöld oázisává” válhat.
A cikk megjelenését a Budapest Fejlesztési Központ támogatta.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.