A gyorsforgalmi úton a több mint fél kilométer hosszú műtárggyal együtt 9,9 kilométernyi 2x2 sávos szakaszt is átadnak.
Hamarosan megkezdődhetnek a munkálatok a Nagykőröst Békéscsabával összekötő M44-es legújabb szakaszán, miután az uniós köszbeszerzési értesítő közölte: a feladatot a Duna Aszfalt Kft. végzi el. A most megépülő, Lakitelek-Tiszakürt útvonalon egy 556 méter hosszú új Tisza-hidat is kialakítanak az Uvaterv Zrt. tervei alapján, melynek legnagyobb szabadnyílása 152 méteres lesz. A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában valósul meg mintegy 50,3 milliárd forintból.
A folyamatosan épülő, 2x2 sávos M44-es gyorsforgalmi út legújabb szakaszán emellett megtervezik és kialakítják 9,9 kilométeres pályát a 21+100 km szelvénytől a már kivitelezés alatt álló Tiszakürt és Kondoros közötti útvonalig.
Emellett a projekt során többek között 2 különszintű csomópontot is létrehoznak és a lakitelki mérnöki telepet is kiépítik. A beruházó opciós lehetőségként fenntartja a 4625-ös út és 44-es főút közötti szakasz, illetve a kapcsolódó vasúti átkelő és csomópont tervezési és kivitelezési feladatait, melyeket a nyertes pályázattevővel elkészíttethet.
A dél-alföldi gyorsforgalmi úton eddig három útvonalon zajlott az építkezés:
Ebben a három részberuházásban összesen négy különszintű csomópont, 49 híd, négy vadátjáró, öt ökológiai átjáró épül. Az első alszakaszon Kunszentmártonnál egy 450 méteres acél ívhíd épül a Körösön, ami meglévő a Körös-hidak építészeti hagyományait követi.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.