Többek között Budakeszi is érintett: a városba 20 perccel gyorsabban lehet majd csúcsidőben busszal eljutni. A részletekről online véleményfelmérést indított a BFK.
Már korábban is írtunk arról, hogy Budakeszi és a Zsámbéki-medence Budapestre tartó buszjáratai számára új buszsáv létesül. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) beruházásában elrajtoló projekt tervezői szerződését a közbeszerzési pályázaton nyertes Uvaterv Zrt.-vel az agglomerációs városban írta alá Vitézy Dávid vezérigazgató a héten, Pokorni Zoltán polgármesterrel, Fürjes Balázs és Menczer Tamás államtitkárokkal együtt a helyszínre utazva – derül ki a vezérigazgató Facebook-posztjából.
Az Uvaterv feladata az új autóbuszsávok engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, a létesítéshez szükséges engedélyeket megszerzése és a kivitelezéshez szükséges tenderdokumentáció előkészítése.
A beruházástól a a BFK az várja, hogy gyorsabban haladhatnak majd az autóbuszok, ezáltal a jelenleginél többen választják a közösségi közlekedést Budakeszi felől.
Az új buszsávok elkészülte után a jelenlegi ötvenről harminc percre vagy az alá csökkenhet csúcsidőben az autóbuszok menetideje Budakeszi és Budapest között, ezáltal a mainál lényegesen vonzóbb és versenyképesebb lehet a közösségi közlekedés a Zsámbéki-medence települései és a főváros között.
Az előzetes becslés szerint tíz százalékkal növekedhet a közösségi járművek utasforgalma az autóbuszsávok átadása után, a beruházás kivitelezése 2023-ban kezdődhet meg
– írta Vitézy Dávid. „Mivel kötöttpályás közlekedési megoldás itt nincs, ennek kialakítása a domborzati viszonyok miatt nem is lenne egyszerű, így az autóbusz-közlekedést szükséges jobbá tenni rövid távon, hisz ez ma az ország legsűrűbb Volán-járata” – tette hozzá.
A vezető szakember részletesen kifejtette még: a Zsámbéki-medence és Budapest közötti közlekedési kapcsolatok jelenleg is kapacitásaik határán működnek, a folyamatos forgalmi torlódás szinte minden itt lakó számára problémát okoz. A BFK ezért a Budakeszi úton és a budakeszi Fő utcán építendő, szakaszos buszsáv kialakítását, valamint további forgalmi intézkedések vizsgálatát indította el.
A koncepcionális elképzelések szerint már Budakeszi beépített területeinek széléről, az ott létesülő P+R parkolók mellől indulnának a buszok a főváros felé, ezzel is elősegítve a könnyebb átszállást, illetve a közlekedési módváltást.
Szakaszos buszsávok épülnek Budakeszin, illetve Budapesten a XII. és II. kerületekben, amelyeken a helyi és helyközi közösségi járművek előzik majd a dugóba szorult kocsisort, a kereszteződésekben pedig intelligens forgalomirányító lámpák engedik őket előre.
Az előzetes vizsgálatok azt valószínűsítik, hogy nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb szakasz kialakítása, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort.
Mindemellett a beruházó a tervezők munkájának orientálása érdekében kérdőíves felmérést is indított, amelyben a résztvevők a Zsámbéki-medence közlekedési viszonyairól, utazási szokásaikról alkothatnak véleményt. A kérdőív július 5-ig tölthető ki online.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
Több mint 1600 négyzetméternyi felület újult meg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának Kecskeméti utcai épületegyüttesén.