Az országhatárig tartó, kulcsfontosságú vasúti vonalszakasz fejlesztésében a V-Híd Építő Zrt. is részt vesz.
A Békéscsaba és Arad közötti vasútvonal határmetszetében pillanatnyilag már két vágány látható – olvasható Vitézy Dávid, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) vezérigazgatójának Facebook-posztjában.
Az államtitkár hozzátette: ez az állapot természetesen ideiglenes, hiszen a Békéscsaba és az országhatár közötti szakasz kétvágányúsítását és rekonstrukcióját tartalmazó projekt még nem ért véget.
Ahogy korábban beszámoltunk róla a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló korszerűsítést a BL 2020 Konzorcium (vezető: STRABAG Rail Kft., tag: V-Híd Építő Zrt.), az ETCS L2 kiépítését a Thales Austria GmbH végzi. A kivitelezési projekthez, valamint az ETCS beruházáshoz kapcsolódó NoBo, DeBo megfelelőségértékelést és az ETCS projekt AsBo független kockázatértékelését a RailCert Hungary Kft. végzi el.
A bejegyzés szerint:
a gyorsabb haladás érdekében a kivitelezést végző két cég, külön-külön szakaszokon, illetve állomásokon, párhuzamosan kezdte meg a munkát, így éppen a határon is már megépült az új vágány, sőt a folyamatos forgalom fenntartása érdekében 2022. július 1-jén hajnalban át is terelték erre a vonatokat. Így körülbelül két hét múlva megkezdhetik elbontani a régi vágányt, és annak a helyére is új épül majd.
Az országhatárig tartó, kiemelt jelentőségű vasúti vonalszakasz fejlesztése során közel 30 kilométeren korszerűsítik a MÁV Zrt. 120-as számú vasútvonalának Békéscsaba és Lőkösháza közötti szakaszát.
A két vágányon kívül az egész szakaszon megújul a biztosítóberendezés és a távközlés is, sőt, az érintett három állomás is átépül, Lőkösházán például csaknem kétszer hosszabb lesz az új vágányhálózat, mint a régi.
A projekttel kapcsolatosan lapunkban hamarosan részletes beszámolóval és fotógalériával jelentkezünk.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.