2022.08.13, Szombat

Hirdetés

Már az új vágányon közlekedhetnek a vonatok Lőkösházánál
Illusztráció

Már az új vágányon közlekedhetnek a vonatok Lőkösházánál

magyarepitok.hu, Vitézy Dávid / Facebook

2022.07.01. 16:30 - Kolinek Nóra

Az országhatárig tartó, kulcsfontosságú vasúti vonalszakasz fejlesztésében a V-Híd Építő Zrt. is részt vesz.

Hirdetés

A Békéscsaba és Arad közötti vasútvonal határmetszetében pillanatnyilag már két vágány látható – olvasható Vitézy Dávid, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) vezérigazgatójának Facebook-posztjában.

Az államtitkár hozzátette: ez az állapot természetesen ideiglenes, hiszen a Békéscsaba és az országhatár közötti szakasz kétvágányúsítását és rekonstrukcióját tartalmazó projekt még nem ért véget.

Ahogy korábban beszámoltunk róla a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló korszerűsítést a BL 2020 Konzorcium (vezető: STRABAG Rail Kft., tag: V-Híd Építő Zrt.), az ETCS L2 kiépítését a Thales Austria GmbH végzi. A kivitelezési projekthez, valamint az ETCS beruházáshoz kapcsolódó NoBo, DeBo megfelelőségértékelést és az ETCS projekt AsBo független kockázatértékelését a RailCert Hungary Kft. végzi el.

 

A két kivitelező a gyorsabb haladás érdekében párhuzamosan dolgozik

A bejegyzés szerint:

a gyorsabb haladás érdekében a kivitelezést végző két cég, külön-külön szakaszokon, illetve állomásokon, párhuzamosan kezdte meg a munkát, így éppen a határon is már megépült az új vágány, sőt a folyamatos forgalom fenntartása érdekében 2022. július 1-jén hajnalban át is terelték erre a vonatokat. Így körülbelül két hét múlva megkezdhetik elbontani a régi vágányt, és annak a helyére is új épül majd.

Az országhatárig tartó, kiemelt jelentőségű vasúti vonalszakasz fejlesztése során közel 30 kilométeren korszerűsítik a MÁV Zrt. 120-as számú vasútvonalának Békéscsaba és Lőkösháza közötti szakaszát.

A két vágányon kívül az egész szakaszon megújul a biztosítóberendezés és a távközlés is, sőt, az érintett három állomás is átépül, Lőkösházán például csaknem kétszer hosszabb lesz az új vágányhálózat, mint a régi.

 

A projekttel kapcsolatosan lapunkban hamarosan részletes beszámolóval és fotógalériával jelentkezünk.

 

Kötött pályaV-Híd Építő Zrt.RailCert Kft.StrabagNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)vasútfejlesztésBékéscsabaLökösházaNoBoDeBoAsBoNemzeti Közlekedési Központ (NKK)

Hírlevél