Az országhatárig tartó, kulcsfontosságú vasúti vonalszakasz fejlesztésében a V-Híd Építő Zrt. is részt vesz.
A Békéscsaba és Arad közötti vasútvonal határmetszetében pillanatnyilag már két vágány látható – olvasható Vitézy Dávid, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) vezérigazgatójának Facebook-posztjában.
Az államtitkár hozzátette: ez az állapot természetesen ideiglenes, hiszen a Békéscsaba és az országhatár közötti szakasz kétvágányúsítását és rekonstrukcióját tartalmazó projekt még nem ért véget.
Ahogy korábban beszámoltunk róla a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló korszerűsítést a BL 2020 Konzorcium (vezető: STRABAG Rail Kft., tag: V-Híd Építő Zrt.), az ETCS L2 kiépítését a Thales Austria GmbH végzi. A kivitelezési projekthez, valamint az ETCS beruházáshoz kapcsolódó NoBo, DeBo megfelelőségértékelést és az ETCS projekt AsBo független kockázatértékelését a RailCert Hungary Kft. végzi el.
A bejegyzés szerint:
a gyorsabb haladás érdekében a kivitelezést végző két cég, külön-külön szakaszokon, illetve állomásokon, párhuzamosan kezdte meg a munkát, így éppen a határon is már megépült az új vágány, sőt a folyamatos forgalom fenntartása érdekében 2022. július 1-jén hajnalban át is terelték erre a vonatokat. Így körülbelül két hét múlva megkezdhetik elbontani a régi vágányt, és annak a helyére is új épül majd.
Az országhatárig tartó, kiemelt jelentőségű vasúti vonalszakasz fejlesztése során közel 30 kilométeren korszerűsítik a MÁV Zrt. 120-as számú vasútvonalának Békéscsaba és Lőkösháza közötti szakaszát.
A két vágányon kívül az egész szakaszon megújul a biztosítóberendezés és a távközlés is, sőt, az érintett három állomás is átépül, Lőkösházán például csaknem kétszer hosszabb lesz az új vágányhálózat, mint a régi.
A projekttel kapcsolatosan lapunkban hamarosan részletes beszámolóval és fotógalériával jelentkezünk.
A fővárosi régió és az országos vasúti törzshálózat programszintű hálózati fejlesztésének elmaradása, a sűrűbb elővárosi vonatközlekedés meghiúsulása, az országrészek közötti több közvetlen távolsági vonat ellehetetlenítése, három forgalmas fővárosi csomópontban új vasúti megállók elmaradása, a klímavédelmi célok elérésének nehezítettsége, a jogszabályi határértékeket túllépő zajterhelés fennmaradása, európai uniós forrásvesztés, és még tucatnyi jelentős kár...− megvizsgáltuk milyen hatással járhat a Déli Körvasút projekt csúszása vagy meg nem valósulása hazai vasúti közlekedés mindennapjaira.
Tehetséges, munkájuk iránt elkötelezett mérnök hölgyek a vasútépítésben. Ezúttal a Swietelsky Vasúttechnika Kft. két munkatársával, Bödör Katalinnal és Vilics Dórával beszélgettünk pályaválasztásról, szakmai kihívásokról és a női szerepről a mélyépítési területen.