2024.11.05, Kedd

Hirdetés

Újabb lépés a Békéscsaba és Lőkösháza közötti vasúti fejlesztésben: biztonságértékeléssel folytatódik a projekt
Illusztráció: magyarepitok.hu

Újabb lépés a Békéscsaba és Lőkösháza közötti vasúti fejlesztésben: biztonságértékeléssel folytatódik a projekt

magyarepitok.hu

2022.06.14. 07:30 - Kolinek Nóra

A RailCert Hungary Kft. végzi a projekt kivitelezéséhez kapcsolódó NoBo és DeBo feladatokat, valamint az ETCS beruházás megfelelőségértékelését is.

Hirdetés

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a Békéscsaba−Lőkösháza vasúti vonalszakasz ETCS L2 (European Train Control System – Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer - a Szerk.) kivitelezési munkáihoz kapcsolódó AsBo független kockázatértékelés elvégzésének nyertesét. A nettó 55 millió forint értékű munkát a magyar független értékelő szervezet, a RailCert Hungary Kft. végzi el.

Az Európai Unió folyamatosan felülvizsgálja, fejleszti és harmonizálja a vasútbiztonsággal és kölcsönös átjárhatósággal kapcsolatos előírásait. A NoBo (Notified Body) és DeBo (Designated Body) által lefolytatott megfelelőségértékelési eljárások mellett egy új eljárás jelent meg. A 402/2013/EU végrehajtási rendelet, más néven CSM-rendelet (Common Safety Methods − Közös Biztonsági Módszerek – a Szerk.) a tervezett változások biztonságos véghezviteléhez nyújt jogszabályi alapot.

A változásmenedzsment kiemelten fontos terület, hiszen a változások bevezetésével akaratlanul is új veszélyek kerülnek a rendszerbe. 

Az eljárás fontos szereplője a független kockázatértékelő, azaz az AsBo szervezet, mely közreműködik a jelentős változás során véghez vitt kockázatértékelés teljes folyamatában, mely biztonságértékelési jelentéssel zárul. A RailCert Hungary Kft. mindhárom típusú (NoBo, DeBo és AsBo) kijelöléssel és bejelentéssel rendelkezik.

A CSM rendelet által meghatározott kockázatértékelés folyamata lehetőséget teremt a biztonságosabb, hatékonyabb és harmonizáltabb vasúti közlekedés kialakítására.

A vállalat a komplex fejlesztés több projektjében is kiemelt szerephez jut

Korábban már beszámoltunk az országhatárig tartó, kiemelt jelentőségű vasúti vonalszakasz fejlesztéséről, melynek során közel 30 kilométeren korszerűsítik a MÁV Zrt. 120-as számú vasútvonalának Békéscsaba és Lőkösháza közötti szakaszát.

A mintegy négy évet felölelő fejlesztés során megújul a meglévő vasúti pálya, megépül az új második vágány, biztosítóberendezési és távközlési munkákat hajtanak végre. A korszerűsítést a BL 2020 Konzorcium (vezető: STRABAG Rail Kft., tag: V-Híd Építő Zrt.), az ETCS L2 kiépítését a Thales Austria GmbH végzi.

Az ETCS rendszer elsődleges feladata a pályamenti berendezések és a vontatójármű közötti kapcsolat megvalósításával a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának növelése, valamint az interoperabilitás biztosítása.

A RailCert Hungary Kft. feladata a projektben − egyebek mellett –

  • a műszaki átadás-átvétel sikeres lezárásáig a projektre vonatkozó biztonságértékelési jelentés összeállítása és kiadása, valamint
  • a CSM rendelet alkalmazásának független értékelése (AsBo).

A fentieken túl a vállalat végzi a kivitelezési projekthez, valamint az ETCS beruházáshoz kapcsolódó NoBo és DeBo megfelelőségértékelését is.

 

Kötött pályaRailCert Kft.NoBoDeBoAsBoV-Híd Építő Zrt.ThalesStrabagBékéscsabaLökösházaNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)MÁV

Hírlevél

Hirdetés