2024.10.04, Péntek
Decemberben már robognak a vonatok a Filstal hídon, amelynek építésében a Vasúttechnika is részt vett

Decemberben már robognak a vonatok a Filstal hídon, amelynek építésében a Vasúttechnika is részt vett

magyarepitok.hu; swietelsky.at

2022.11.06. 09:36 - Bíró Beáta

Hamarosan befejeződik a németországi Wendlingen és Ulm közötti vasúti fejlesztés. A nagyszabású projektnek a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei is rézsesei voltak.

Hirdetés

Decembertől elindul a forgalom az új, nagysebességű Wendlingen - Ulm vasútvonalon, ahol 250 km/h-val közlekedhetnek majd az ICE vonatok. Az óriásprojekt által közelebb kerül egymáshoz Stuttgart és a 90 km távolságra fekvő Ulm, az ingázók életét ugyanis nagyban megkönnyíti ez a gyors közlekedési forma. A 485 méter hosszú Filstal híd a vasútvonal szíve, bár a személyvonatok gyorsasága miatt az utasoknak csak néhány másodpercük lesz, hogy élvezzék a kilátást a 85 méter mélyen fekvő völgy felett.

 

A 85 méter magas Filstal híd

 

A Stuttgart 21 beruházás részeként a német nagyváros vasúti csomópontjának teljes felújítása már hosszú évek óta folyik. Ehhez tartozott a Wendlingen és Ulm közötti, mintegy 60 kilométeres vasútvonal kiépítése, melynek munkálataiban a Swietelsky-csoport is részt vett. Az anyacég meghívására a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei 85 méter magas Filstal hídon építettek be acélelemeket a megépült vasúti pályán.

 

Az egységeket a vállalat celldömölki üzemében gyártották – erről lapunk részletes cikket és látványos videót is közölt. Majd stábunk követte az acélelemek útját Németországba és lenyűgöző felvételeken mutattuk be a festői környezetből kiemelkedő völgyhidat és az ott folyó munkát.

 

 

Martin Kukacka, a SWIETELSKY Bahnbau International projektmenedzsmentjének vezetője úgy látja: a beruházásban való részvétel újabb távlatokat nyit a vállalat előtt.  

„Számunkra az új vonal nem csak a projekt terjedelme miatt szokatlan. A nyújtott szolgáltatások, különösen a födémpálya építése, hatalmas know-how-val látta el a SWIETELSKY-t az ilyen típusú jövőbeli projektekhez” – mondta a vezető, majd folytatta: „Az új Wendlingen-Ulm vonal sikeres megvalósítása most kiváló belépést kínál a Németországban egyre inkább feltörekvő projektüzletágba.”

 

A Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkatársai építik be
a celldömölkön gyártott acélszerkzeteket a Filstal hídon 

 

Olaf Drescher, a Deutsche Bahn Projekt Stuttgart-Ulm GmbH vezérigazgatója a csapatmunkát méltatta, amellyel megvalósulhatott ez a nagyszabású fejlesztés.

„Senki sem tud egyedül elvégezni egy ilyen feladatot. Ehhez mindig szükség van hozzáértő és lelkes munkatársakra – és itt ilyen erős csapatra számíthatunk” – mondta a vezérigazgató.

 

Az óriásprojektről a SWIETELSKY osztrák anyavállalat honlapján közölt összeállítást.

Kötött pályaSwietelsky Vasúttechnika Kft.Swietelsky AGSwietelsky AG BahnbauStuttgart21

Hírlevél

Hirdetés