Hamarosan befejeződik a németországi Wendlingen és Ulm közötti vasúti fejlesztés. A nagyszabású projektnek a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei is rézsesei voltak.
Decembertől elindul a forgalom az új, nagysebességű Wendlingen - Ulm vasútvonalon, ahol 250 km/h-val közlekedhetnek majd az ICE vonatok. Az óriásprojekt által közelebb kerül egymáshoz Stuttgart és a 90 km távolságra fekvő Ulm, az ingázók életét ugyanis nagyban megkönnyíti ez a gyors közlekedési forma. A 485 méter hosszú Filstal híd a vasútvonal szíve, bár a személyvonatok gyorsasága miatt az utasoknak csak néhány másodpercük lesz, hogy élvezzék a kilátást a 85 méter mélyen fekvő völgy felett.
A Stuttgart 21 beruházás részeként a német nagyváros vasúti csomópontjának teljes felújítása már hosszú évek óta folyik. Ehhez tartozott a Wendlingen és Ulm közötti, mintegy 60 kilométeres vasútvonal kiépítése, melynek munkálataiban a Swietelsky-csoport is részt vett. Az anyacég meghívására a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei 85 méter magas Filstal hídon építettek be acélelemeket a megépült vasúti pályán.
Az egységeket a vállalat celldömölki üzemében gyártották – erről lapunk részletes cikket és látványos videót is közölt. Majd stábunk követte az acélelemek útját Németországba és lenyűgöző felvételeken mutattuk be a festői környezetből kiemelkedő völgyhidat és az ott folyó munkát.
Martin Kukacka, a SWIETELSKY Bahnbau International projektmenedzsmentjének vezetője úgy látja: a beruházásban való részvétel újabb távlatokat nyit a vállalat előtt.
„Számunkra az új vonal nem csak a projekt terjedelme miatt szokatlan. A nyújtott szolgáltatások, különösen a födémpálya építése, hatalmas know-how-val látta el a SWIETELSKY-t az ilyen típusú jövőbeli projektekhez” – mondta a vezető, majd folytatta: „Az új Wendlingen-Ulm vonal sikeres megvalósítása most kiváló belépést kínál a Németországban egyre inkább feltörekvő projektüzletágba.”
Olaf Drescher, a Deutsche Bahn Projekt Stuttgart-Ulm GmbH vezérigazgatója a csapatmunkát méltatta, amellyel megvalósulhatott ez a nagyszabású fejlesztés.
„Senki sem tud egyedül elvégezni egy ilyen feladatot. Ehhez mindig szükség van hozzáértő és lelkes munkatársakra – és itt ilyen erős csapatra számíthatunk” – mondta a vezérigazgató.
Az óriásprojektről a SWIETELSKY osztrák anyavállalat honlapján közölt összeállítást.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.