Újabb, nagy teljesítményű gépláncot mutatunk be a Swietelsky Vasúttechnika gépparkjából, amellyel a pályakarbantartási munkálatok végzik országszerte.
Három részből álló géplánccal végeztek éjszakai pályakarbantartási munkálatokat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei a Vas megyei Ostffyasszonyfán. A MÁV FKG Kft. megbízásából, egy, az ország egész vasúti hálózatára kiterjedő keretmegállapodás alapján dolgozik a cég. Ott jártunkkor a 20-as vasútvonalon Szombathely-Székesfehérvár között végzett szabályozási munkákat a géplánc, melynek az ostffyasszonyfai éjszakai vágányzár is a része volt.
A három részből összekapcsolt munkagép első tagja a 09-32 CSM típusú vonali szabályzógép, amelynek szatellites szerszámszekrénye biztosítja a folyamatos haladást aláverés közben. Munkavégzés során a két különálló aláverő aggregát - amely 32 db különböző kialakítású tömörítő kalapácsot foglal magába - szükség esetén egymástól függetlenül is működtethető.
A géplánc másik eleme, az SSP-110 -es ágyazatrendező már akár egy menetben is képes a megfelelő ágyazatprofil kialakítására és a vágány kisöprésére, melynek következtében alkalmas 700-1400 m/órás teljesítményre.
Az összekapcsolt elemek harmadik része pedig a DGS 62N vágánystabilizátor. Ennek egyik nagy előnye, hogy rendelkezik Windows alapú ALC rendszerű számítógéppel és 8 csatornás regisztráló berendezéssel, így lehetőség nyílik a stabilizálás után a vágánygeometria regisztrálására, kiértékelésére is.
A fent felsorolt 3 gép alkotta géplánc akár óránként 1100-1400 vágányméter fenntartási teljesítményre is képes.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.