A megfelelőségértékelő szervezet a műszaki-szakértői tevékenységével is támogatja a projekteket.
Az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent a budapesti elővárosi vasútvonal-fejlesztésekhez kapcsolódó tanúsítási folyamatokról szóló eljárás eredménye.
A hazai követelményrendszereknek és az uniós előírásoknak megfelelően a vasúti beruházások kapcsán ún. európai közösségi (EK) NoBo és nemzeti szabályozási (NSZ) DeBo megfelelőségértékelési tevékenységet szükséges lefolytatni.
A közlöny információi szerint a fenti eljárások lefolytatását a RailCert Hungary Kft. végezheti el. A vállalat azon kevés szervezetek egyike, amely hazánkban vasúti tanúsítással foglalkozik, fő profilja a megfelelőség- és független értékelés.
A szervezet tevékenysége a fővárosi agglomerációs vasúti fejlesztések alábbi két projektjével bővült:
A két munka nettó összeértéke 117 millió forint.
A vállalat feladata többek között a tanúsításhoz kapcsolódó műszaki-szakértői tevékenység ellátása, a rendszerelemekre vonatozó EK megfelelőségi nyilatkozatok vizsgálata, hitelesítési eljárások lefolytatása, Közbenső Hitelesítési Nyilatkozatok (ISV-k) kiállítása valamennyi alrendszerre vonatkozóan, valamint az alrendszerek együttműködésének vizsgálata is.
A tanúsító tevékenysége szorosan kapcsolódik a projekt tervezési feladatait végző tervező munkájához, így elengedhetetlen a folyamatos együttműködés, az ütemterv szerinti feladatvégzés és a projektek előrehaladása során a szakmai aktív jelenlét.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.