Az SMD-80-as géplánc több száz méter hosszú megrongálódott vasúti pályát épít újra a szakaszon.
2023. július 9-én egy Szolnokról Békéscsaba−Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat kocsijai kisiklottak Tiszatenyő és Mezőtúr állomás között Kétpó forgalmi kitérőnél. A tizenhét kocsis szerelvény kilenc kocsija siklott ki, nyolc kocsi és a mozdony a vágányon maradt. A baleset jelentős kárt okozott a vasúti pályában is, ezért mindkét vágányon le kellett állítani a forgalmat.
Még aznap Szolnokról a helyszínre érkezett a nagy teherbírású vasúti daru, mellyel a kisiklott kocsikat helyezték vissza a vágányra, illetve a roncsokat és a konténereket emelték át vasúti szállítókocsikra. Pár nappal később már sikerült kiemelni a balesetkor a kavicságyazatba beékelődött teherkocsit is, azon kívül aznap még 5 kocsit szállítottak el, és a kevésbé rongálódott (bal) vágányon vasbetonalj cseréket, ágyazatrendezést végeztek, a betontörmelékeket takarították ki a vágányból és kicserélték a szükséges sínszakaszokat.
Július 15-én kora reggelre végzett a daru a hatókörén belül elérhető távolságban lévő kocsik, roncsok beemelésével, ezt követően pedig délelőtt visszavontatták Szolnokra. A bal vágányon napközben a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítése során elbontott felsővezetéket, továbbá folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását. A kevésbé sérült vágány helyreállítását és a szükséges vizsgálatot aznap estére fejezték be a MÁV és a leányvállalatának, a MÁV FKG Kft-nek a szakemberei, így 16-án vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok a szakaszon.
A másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik jelentősebb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy 400 méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet. Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy 200 méteren lassabban, 40 km/h-s sebességgel haladnak a vonatok a biztonság érdekében.
A helyreállítást a V-Híd Zrt. SMD-80-as vágányépítő géplánca is segítette, melyet a Budapest−Belgrád vasútvonal építéséről vezényeltek át. Sárváry István a V-Híd Zrt. vezérigazgatója elmondta az SMD-80-as több száz méter megrongálódott vasúti pályát épít újra Kétpónál. A gép átvezénylésével a munka a tervezettnél jóval hamarabb befejeződhet.
Ha a pálya elkészül, akkor rövid időn belül a menetrend is helyreáll, így a személy- és áruszállító vonatok ismét a megszokott ütem szerint közlekedhetnek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.