Már folynak a tárgyalások a további közös egyiptomi-magyar vasúti gördülőállomány-gyártásról.
A magyar közlekedésipar valaha volt legnagyobb megrendelése nyomán széles körű magyar-egyiptomi vasúti járműgyártási együttműködés indulhat meg a jövőben az afrikai piaci lehetőségeket kihasználva − közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter 2023. július 27-én Budapesten.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető az egyiptomi közlekedési miniszterrel, Kamel al-Vazírral közös sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy a kétoldalú gazdasági együttműködés egyik legmeghatározóbb területe a közlekedési ipar. Ahogy arról korábban a kötöttpályásjármű-stratégia kidolgozásáról szóló cikkünkben beszámoltunk Dunakeszin nagy erőkkel zajlik az észak-afrikai országba szállítandó vasúti kocsik gyártása.
A miniszter rámutatott, hogy Magyarországról eddig 255 vasúti kocsit szállítottak ki, és a megrendelt további 314 kocsi gyártása is folyik. „A kiszállítás is folyamatosan történik, határidőre végezni is fogunk” − mondta.
„Ma megkezdtük az egyeztetéseket arról, hogy hogyan folytassuk ezen együttműködés kiterjesztését, és megkezdtük a tárgyalásokat a további közös egyiptomi-magyar vasúti gördülőállomány-gyártásról” − jelentette be.
Szijjártó Péter tudatta, hogy megegyeztek az egyiptomi vasúti mérnökök és technikusok magyarországi gyakorlati képzéséről a már most is működő ösztöndíjprogram keretében, hogy ezzel a műszaki lába is biztosított legyen az együttműködésnek.
„A magyar közlekedésipar valaha volt legnagyobb megrendelésének teljesítése tehát zajlik, és úgy látjuk, hogy ez most megnyithatja a kaput arra, hogy egy, az afrikai piaci lehetőségeket kihasználó, széles körű egyiptomi-magyar vasúti járműgyártási együttműködés induljon meg a jövőben” − összegzett.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.