2024.04.29, Hétfő

Hirdetés

Nem tartana itt a bolygónk, ha ez lenne a vezérfonal: így építenek át egy bécsi vasútállomást
Látványterv - 6b47.com

Nem tartana itt a bolygónk, ha ez lenne a vezérfonal: így építenek át egy bécsi vasútállomást

magyarepitok.hu

2023.08.13. 07:51 - Hegedűs Gergely

A Strabag leányvállalata már évek óta arra szakosodott, hogy bontás helyett a meglévő épületeket hasznosítsa, és a korábbi építőanyagok nagy részét újrahasznosítsa.

Hirdetés

A bontás és új építés helyett az állagmegóvást és a fenntarthatóságot választották Bécs egyik legjelentősebb épületének az átalakításánál. A Strabag Magyarország Kft. közösségi bejegyzéséből kiderült, az osztrák főváros 9. kerületében található, Ferenc József császárról elnevezett vasútállomás főépületéből irodaház születik.

A FRANCIS kereskedelmi központ tíz emelete munkára, étkezésre és bevásárlásra szolgál majd, ugyanakkor az alagsorban továbbra is regionális vonatok közlekednek majd.

A hír igazi érdekességét azonban az adja, hogy az 1978-ban átadott épületet nem lebontják és újjápítik, hanem átalakítással varázsolnak belőle modern épületet.


Nem először kiviteleznek ebben a szellemiségben

A munkálatokat a Strabag egyik leányvállalata a Böhm Stadtbaumeister & Gebäudetechnik kivitelezi, amely a bejegyzés szerint már évek óta arra szakosodott, hogy a meglévő épületeket hasznosítsa, illetve a korábbi építőanyagok nagy részét újrahasznosítsa.

Az irodaház honlapján a szóban forgó projektről konkrét számokat is közölnek: a bontás és az újjáépítés 27595 tonna széndioxid kibocsátással járt volna, míg az átalakítás ezzel szemben 8970 tonnányit okoz, vagyis ez a fajta szemlélet harmadára csökkenti a légkör szennyezését.

Hasonlóan beszédes adat, hogy a bontás során mintegy 10 000 teherautónyi mennyiséget kellett volna elszállítani a bontott anyagból: ez egy Bécstől Pozsonyig tartó konvojnak felel meg.

Kötött pályaStrabagBécs

Hírlevél

Hirdetés