A Strabag leányvállalata már évek óta arra szakosodott, hogy bontás helyett a meglévő épületeket hasznosítsa, és a korábbi építőanyagok nagy részét újrahasznosítsa.
A bontás és új építés helyett az állagmegóvást és a fenntarthatóságot választották Bécs egyik legjelentősebb épületének az átalakításánál. A Strabag Magyarország Kft. közösségi bejegyzéséből kiderült, az osztrák főváros 9. kerületében található, Ferenc József császárról elnevezett vasútállomás főépületéből irodaház születik.
A FRANCIS kereskedelmi központ tíz emelete munkára, étkezésre és bevásárlásra szolgál majd, ugyanakkor az alagsorban továbbra is regionális vonatok közlekednek majd.
A hír igazi érdekességét azonban az adja, hogy az 1978-ban átadott épületet nem lebontják és újjápítik, hanem átalakítással varázsolnak belőle modern épületet.
A munkálatokat a Strabag egyik leányvállalata a Böhm Stadtbaumeister & Gebäudetechnik kivitelezi, amely a bejegyzés szerint már évek óta arra szakosodott, hogy a meglévő épületeket hasznosítsa, illetve a korábbi építőanyagok nagy részét újrahasznosítsa.
Az irodaház honlapján a szóban forgó projektről konkrét számokat is közölnek: a bontás és az újjáépítés 27595 tonna széndioxid kibocsátással járt volna, míg az átalakítás ezzel szemben 8970 tonnányit okoz, vagyis ez a fajta szemlélet harmadára csökkenti a légkör szennyezését.
Hasonlóan beszédes adat, hogy a bontás során mintegy 10 000 teherautónyi mennyiséget kellett volna elszállítani a bontott anyagból: ez egy Bécstől Pozsonyig tartó konvojnak felel meg.
Új időszámítást hozhat a hazai vasút- és hídépítésben a STRABAG Vasútépítő Kft., a Széchenyi István Egyetem és a V-Híd konzorciuma által megvalósuló fejlesztés, ami a papíralapú dokumentáció helyett a digitalizáció és az automatizáció révén, hatékonyabbá és átláthatóbbá teheti a vasút-, valamint hídépítéseket.
A munkálatokat a biztonságos és megfelelő üzemeltetés, valamint a pálya teherbírása és a sebességkorlátozás megszűntetése érdekében szükséges elvégezni.