Összesen csaknem 300 kilométernyi kerékpárút tervezése indulhat el ősszel, a projektet részben EU-s forrásokból finanszírozzák.
400 millió forint értékben írt ki közbeszerzési pályázatot hétfőn a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a júliusban bejelentett kerékpáros fejlesztések tervezésére.
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent kiírás szerint a keretmegállapodás alapján történő tervezéssel érintett főbb területek a következők:
Nem jelentkezhet a tenderre az, akinek az elmúlt 3 évből nincs legalább egy 20 kilométer hosszú kerékpárút tervezési referenciája. A tenderre szeptember 20-ig lehet pályázni.
A tervezés finanszírozási forrása részben hazai, továbbá az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), a Településfejlesztési Operatív Program (TOP), a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP), továbbá a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP).
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.
Huszonötezer köbméter törmelék keletkezett az állampárti időszak félkatonai szervezetének, a Munkásőrség Országos Parancsnokságának, iskolájának és a kollégiumának bontásából, amelyet a ZÁÉV végzett el. A Gellért-hegyen álló vasbeton épületek bontási hulladékait 98 százalékban újrahasznosították. A telken a tervek szerint a Mathias Corvinus Collegium új központja épülhet fel.