A XIII. kerület önkormányzata megnövelt keretből javítja a helyi úthálózatot, s lassító burkolati küszöböket, K+R zónát, új gyalogátkelőket és járdafelújítást is tervez.
Az önkormányzat Tempo30 néven forgalomcsillapított övezeteket alakít ki Újlipótvárosban a Budapest Közút Zrt-vel közösen. Az egyenrangú csomópontokat úgy alakítják át, hogy az útburkolat a gépjárművezetőket a csomóponthoz közeledve lassításra kényszerítse. Az első csomóponti küszöb már tavaly decemberben elkészült a Radnóti Miklós és a Tátra utca kereszteződésében. A Jász utca Rokolya és Dolmány utca közötti szakaszán két oktatási intézmény is található, ezért ide két forgalomcsillapító küszöb építését tervezik az új tanév kezdetéig.
A Hegedűs Géza Általános Iskola előtt szintén a 2017/2018-as tanév kezdetére K+R, azaz „Kiss and Ride” zónát alakítanak ki: ez olyan megállásra kijelölt hely, ahol a járművel csak rövid ideig tartózkodhatnak, elkerülve azok feltorlódását.
A gyalogosforgalom segítésére négy gyalogátkelőhelyet, valamint egy gyalogos-kerékpáros átkelőhelyet építenek ki a Pannónia, a Cserhalom, a Kassák Lajos és a Népfürdő utcában.
2017 során átépítik az alábbi járdaszakaszokat is:
2016 tavaszától a kerületben teljes munkaidős útfelügyelő dolgozik. Az általa jelentett hibák jelentős mennyisége miatt 2017-ben megnövelt, több mint 321,2 millió forintos útfenntartási keret mellett döntött az önkormányzat.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.