A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötött pályás kapcsolata és az M1-es, M7-es autópálya háromsávosítása is megvalósul.
Az NFM közlekedési ügyekért felelős államtitkára a Magyar Időknek nyilatkozva arról számolt be, hogy az olimpiára tervezett közlekedési projektek folytatódnak. Homolya Róbert elmondta, a kormány múlt héten hozott erről döntést.
Ennek értelmében:
Az említett fejlesztések jelenleg az előkészítés szakaszában vannak, ha ezzel a munkával végeznek, akkor lehet döntéseket hozni a megvalósításról és a finanszírozásról.
Az államtitkár megerősítette a kormány – már korábban jelzett - szándékát a Nyugati és a Keleti pályaudvar felújítására. A pénz megvan a tervek elkészítésére, az előkészítési munka zajlik, várhatóan két év múlva hoznak majd döntést a kivitelezésről és az ahhoz szükséges forrásról.
A tervezők feladata nemcsak a történelmi épületek rekonstrukciója, hanem a nagy pályaudvarok beillesztése is a főváros közlekedési rendszerébe. A Nyugati esetében mindezeken túl fel kell újítani a forgalomirányító rendszert, hogy megnövekedjen a pályaudvar áteresztőképessége.
A teljes interjú itt olvasható.
Egymillió forintos négyzetméterár körül tudják tartani a lakások árát Debrecen új fejlesztésében.
A végéhez közeledik Balatonfüreden a személyhajó kikötő megközelítését szolgáló bejáró móló és vitorlás kikötő átfogó felújítása. A modernizáció során a STRABAG szakemberei egy hazánkban még újdonságnak számító amerikai partfalépítési technológiát is alkalmaztak a Balaton medrében, ezenkívül megerősítették és kiszélesítették a mólót, megújultak a közművek, valamint a vitorlás kishajó kikötő.