A Csongrád megyei Magyarcsanádon 12 milliárdos projekt keretében állíthatják helyre a felrobbantott összeköttetést a Maros felett.
A Magyar Közlöny szerint miniszterelnöki határozattal hatalmazták fel a fejlesztési minisztert, hogy a magyarcsanádi Szent Gellért hídról szóló magyar-román egyezményről tárgyaljon.
Farkas János, Magyarcsanád polgármestere a Délmagyar.hu-nak elmondta, hogy a híd újjáépítése a falu lakóinak bő évtizedes álma. Annak idején vasúti és közúti összeköttetésük is volt a túloldali Nagycsanáddal, de a második világháború idején felrobbant. Lábai ma is láthatók a folyóban. A friss határozat egy lépéssel közelebb hozza a megvalósulást.
Egy évvel ezelőtt derült ki, hogy uniós források felhasználásával biztosan újjáépül a híd, mivel a beruházás szerepelt azon a listán, ami a 2014–2020-as határ menti infrastrukturális beruházásokat sorolja fel. A Maroson és az országhatáron is átívelő Szent Gellért hidat százötven méteresre tervezik, két forgalmi sáv, járda és kerékpársáv is lesz rajta. Így akár biciklivel is át lehet majd járni dolgozni az egyik országból a másikba.
A beruházás megvalósításának eredetileg kitűzött határideje 2020. Farkas azt mondja, már maga a 12 milliárdos építkezés is lendíteni fog a falun, de számít rá, hogy a könnyű átkelés lehetősége további komoly gazdasági lehetőségeket hoz majd.
Az egyik legősibb magyarországi kegyhelyen, a Somogy vármegyében található Andocson új közösségi- és művelődési ház épülhet. Jelenleg az egykori varroda épülete a helyszíne a kulturális eseményeknek.
Különleges műszaki megoldásokkal helyreállították a veszélyes partcsúszást a Tiszánál – számolt be a munkálatok lezárásáról az Országos Vízügyi Főigazgatóság. Az 1,7 milliárd forintos beruházással Tiszavárkony és a közeli falvak árvízi biztonsága javult.