Az út- és hídépítés több évtizede páratlan konjunktúrájának köszönhetően is jó hangulatban zajlott a konferencia.
Volt mit megvitatnia a résztvevőknek az idén június 6-tól 8-ig megrendezett Hidász Napokon, hiszen egyre több helyen épülnek közúti, vasúti és gyalogos átkelők Magyarországon. Sitku László, az eseményt szervező Hidászokért Alapítvány elnöke elmondása szerint az ágazat fellendülőben van, amit jelentős részben a közúti fejlesztéseknek is köszönhet, mivel azok generálják a hídépítéseket.
A háromnapos rendezvény első napján a mérnökök közelebbről is megismerhették a következő években a fővárosban felépítésre kerülő új Duna-hidat. Egy teljes délelőttöt szántak a Dél-Budapestet összekötő átkelő győztes pályázata és az összes hazai pályamű bemutatására.
A tavalyi 340 résztvevő után idén közel félezer regisztráció érkezett a konferenciára, ahol a szakma több képviselőjét is díjazták. Idén először a Hidász Napokon adták át a Közúti Szakemberekért Alapítvány Év Ifjú Mérnöke díját. A kettős elismerést Kővári Ákos építészmérnök (UNITEF-83 Zrt.), illetve Szabó Gábor építőmérnök (Hódút Kft.) kapta meg. Szabó Gábor a Mosoni-Duna-híd acélszerkezetének építésvezetői munkájáért kapta az elismerést.
Ezt követően a Clark Ádám-életműdíjjal kitüntetett szakembereket jelentették be. A különösen kiemelkedő és a szakma életét támogató életutat elismerő kitüntetést egy-egy hazai és külföldi mérnök kapta meg. A díjazottak egészségügyi okok miatt nem tudtak személyesen megjelenni, de a szakma így is méltatta Királyföldi Lajosné és Willibald Luber munkásságát.
A hidak ügyéért tett kiemelkedő teljesítményt elismerő Apáthy Endre-díjat 2018-ban Dr. Farkas György, a BME professzora kapta oktatói tevékenységéért. A tervezők munkásságát értékelő Feketeházy János-díjat Nagy László vehette át, aki a szlovákiai Dopravoprojekt a.s. képviseletében magyar Pont-TERV Zrt.-vel együtt a jelenleg épülő komáromi Duna-híd főtervezője. A kivitelezésben dolgozó, kiemelkedő teljesítményt felmutató mérnöknek járó Massányi Károly-díjat a szakma nagy verseny keretében Horváth Lajosnak, a Strabag Építő Kft. munkatársának adta számtalan hídon elvégzett munkájáért.
A díjkiosztó ceremóniát az Év Hidásza elismerés átadása zárta, melyet dr. Dunai László professzor, a BME Építőmérnöki Karának dékánja vehetett át a tavalyi díjazott dr. Dalmy Dénestől.
A Hidász Napok programja során a szakma képviselői számos aktuális hazai és külföldi témáról hallgathattak meg előadást. Szó esett többek között
Emellett számos technológiai és építéstechnikai kérdést is megvitattak a résztvevők.
Az esemény a Hidászokért Egyesület szervezésében valósult meg, a konferenciát a Hódút, a Duna Aszfalt, az AcélHidak, az A-Híd, a Cartosoft, a Colas, a Color Help, a Ferrobeton, a Freyssinet, a Hídépítő, a Hídtechnika, a HSP Hídépítő Speciál, a KKBK, a Magyar Közút, a Magyar Mérnöki Kamara, a Mapei, az MCE Nyíregyháza, a Provix Híd, a Sika és a Via-Pontis támogatták, a rendezvény médiapartnere a magyarepitok.hu.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.