A győri vállalat ezen részlege így már meghaladja az 50 ezer négyzetmétert, az új egységbe számos modern berendezést is vásároltak, amely a járműfejlesztést erősíti a cégen belül.
Mintegy 15 ezer négyzetméterrel bővítette szerszámgyárát, és a járműfejlesztés területén is szélesítette vizsgálati portfólióját az Audi Hungaria Zrt. – tájékoztatott a győri székhelyű vállalat szerdán. A közlemény szerint jelenleg így már több mint ötvenezer négyzetméteren 650 munkavállaló dolgozik a szerszámgyárban, ebből 85-en a járműfejlesztésen.
A vállalat a mostani beruházások összegét nem közölte. Czechmeister Mónika, a vállalat kommunikációs vezetője indoklása szerint az Audi az adott üzleti év végén, egy összegben közli a fejlesztési összegeket, ez tavaly például 302 millió euró (mintegy 93 milliárd forint) volt.
A szerszámgyárban a prés- és karosszériaüzemeknek gyártott szerszámok mellett részegységek és karosszériaelemek is készülnek az Audi- és Volkswagen Konszern exkluzív- és sportmodelljeihez. A gyár mostani bővítése részeként négy új, 2500 tonnáig terjedő préserővel bíró présgépet állítottak üzembe, valamint a Volkswagen Konszern első nagysebességű megmunkáló-központját, lineáris hajtástechnológiával, amely az innovatív és hatékony gyártási folyamatokat támogatja.
A járműfejlesztés területén újabb vizsgálóberendezéseket helyeztek üzembe komplett járművek és alkatrészek tesztelésére: egy Magyarországon egyedülálló járatópadon a vállalat szakértői teljes járműveket vizsgálnak az energiamenedzsment, szilárdságtan és akusztika szempontjából. A teszteléshez egy szimulált úton a járműveket akár az óránkénti 280 kilométeres sebességre is fel tudják gyorsítani anélkül, hogy azok egy métert megtennének.
Az új, motoralkatrészek vizsgálatára alkalmas berendezéseken maximum két napon belül szimulálható egy jármű teljes élettartama, amely által lehetővé válik a vállalatnál készült alkatrészek gyors szilárdságtani vizsgálata.
A győri székhelyű Audi az Audi Konszern tagja, az Audi- és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. A győri üzemben tavaly 1 millió 926 ezer 638 motor és 122 ezer 975 jármű készült, az alkalmazottak száma a tavalyi év utolsó napján 11 ezer 631 volt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.