Európa negyedik legmagasabb zsinagógájának külső rekonstrukciója véget ért, az 1 milliárd forintos beruházást az állam 950 millióval támogatta.
Befejezték a munkálatokat a szegedi Új Zsinagóga 1 milliárd forintból megvalósult külső felújításának második ütemében, melyet a helyi Ferroép Zrt. kivitelezett. A Jósika utcai műemlék épület a hazai szecessziós stílus egyik legismertebb képvselője, 48,5 méteres magasságával a világ negyedik legnagyobb zsinagógája.
A beruházás az állam 950 millió és a Szegedi Zsinagógáért Alapítvány 50 millió forintjából valósult meg. A csaknem egy éve elkezdődött munkálatok azért váltak különösen indokolttá, mert az épület többször beázott, a tetőszerkezet gerendái korhadtak, a díszes kistornyok pedig beszakadtak. A rekonstrukció során ezeket az épületrészeket mind helyreállították és a homlokzatot is felújították mintegy 3000 négyzetméteren. Elvégezték a bádogosmunkákat, megszépültek az ólomüveg ablakok és ajtók, valamint a zsinagóga bibliai növényeket bemutató kertje is eredeti formájában díszítheti az épületet.
A most felújított épület Löw Immánuel rabbi iránymutatásával, Baumhorn Lipót tervei alapján 1903-ban készült el. A monumentális, mór-szecessziós stílusú műemlék Európa negyedik, Magyarország második legnagyobb zsinagógája. Az épület üvegkupolája és a zsidó ünnepeket bemutató ólomüveg ablakok Roth Miksa alkotásai.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.