A félmilliárdos beruházás évi 3000 tonna tárolókapacitást teremt. A termelők mellett a helyi közétkeztetést is segíti, ugyanakkor a tervezett kertészet zöldségtermelését is kiszolgálja.
Agrárlogisztikai központ épül Bonyhádon: a 450 millió forintos beruházásban 1115 négyzetméteres előkészítő, hűtő és csomagolóüzem jön létre. A TOP százszázalékos támogatásából megvalósuló projekt 2018 őszére fejeződik be.
A Tolna megyei település tizennégy gyümölcstermesztéssel foglalkozó vállalkozással kötött megállapodást a központ szolgáltatásaira – derült ki a bonyhádi önkormányzat beszámolójából. A hűtőház napi három kamionnyi áru tárolását teszi majd lehetővé. Az évi háromezer tonna gyümölcsöt a hűtőházi tárolás mellett osztályozzák és csomagolják is.
Az agrárlogisztikai központ fogadja be a városban tervezett, öthektáros üvegházi kertészetben termő zöldségeket is. A két üzem együtt 60-65 embernek ad majd munkát.
A fejlesztést az indokolja, hogy a térségben jelentős zöldség- és gyümölcstermesztés ellenére nem épültek feldolgozók, hűtve tárolást segítő gyűjtőpontok. Emiatt a termelők kiszolgáltatott helyzetbe kerülnek az értékesítés során. A tárolókapacitás a helyi közétkeztetés friss gyümölccsel való ellátását is segíti.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara adatai szerint a bonyhádi járás területén több mint 500 hektáron termesztenek gyümölcsöt: 327 hektáron kajszibarackot, 60 hektáron almát, 55 hektáron meggyet. A kajszi- és almaültetvények 20-40 tonna közötti termést hoznak hektáronként.
A gyümölcságazat legjelentősebb térségi szervezete, a kisvejkei Danubia-Frucht Szövetkezet ötszáz négyzetméteres hűtőházában jelenleg ezer tonna kajszibarackot tud tárolni a betakarítás időszakában. „Időnként a 42 családi gazdaság termését feldolgozó szövetkezetnek is szüksége lenne nagyobb tárolókapacitásra” – idézte a közlemény Fülöp Gábor elnököt. „Bonyhád térségében évente 20-25 hektárral nő a gyümölcsültetvények területe” – tette hozzá az elnök.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.