Ferdepályás felvonók és liftek épülhetnek több mint 4 milliárd forintból.
A fővárosi M3-as metró felújításának műszaki tervében eddig nem szerepelt az Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed és a Klinikák állomások akadálymentesítése. Most egy, a budapest.hu-n megjelent beadvány szerint az öt megállót és a Strabag Építőipari Zrt. kivitelezésében jelenleg is felújítás alatt álló Dózsa György úti megálló akadálymentesítéséről is tárgyalnak szerdán.
A többek között a főpolgármester által jegyzett beadvány adatai szerint a metrórekonstrukciós projektben az eddig tervbe vett 12 megálló akadálymentesítése mellett újabb 6 állomás könnyebb elérhetőségéről tárgyalnak majd szerdán. Ezek a fejlesztések az eddig is tervbe vett beruházásokkal együtt zajlanak majd várhatóan le.
A megállók akadálymentesítése során különböző megoldásokat alakítanak ki a tervek szerint:
Emellett a hat megálló mellett az Ecseri utcai és a Pöttyős utcai megállókban ideiglenes megoldásként korlátlifteket építenek. Itt az akadálymentes megközelítés módját 2023 december 1-ig véglegesítik majd.
A fővárosi és agglomerációs közlekedésnek nagy előrelépést jelentő projektet a BFK és a NIF közösen valósítja meg. Most nem csupán a látványterveket tették közzé, hanem a tervezőket is megnevezték.
Burkolatot cserél, járdákat épít át és vízelvezető rendszereket újít fel a HE-DO Kft. a budapesti Csinszka utcában.
A fővárosi főútvonalon több kilométeren dolgozhatnak majd: a tervek előkészítésére már megkötötték a szerződést. Több másik városrészben is bejelentettek tavaszra, illetve őszre időzített fejlesztéseket.