Az északi szakasz alagútjában folyamatosan bontják a jobb oldali vágányokat, az állomásokon szintén a bontási munkák zajlanak. A többi szakasz közbeszerzése hamarosan megjelenik.
Várhatóan decemberben kezdődhet el a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása – adta hírül az MTI. A részletekről a főpolgármester hétfőn budapesti sajtótájékoztatón számolt be.
Tarlós István elmondta, a vonal északi szakaszán folyamatosan bontják a jobb oldali vágányokat, az ideiglenesen megmaradó másikon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Az alagút tisztítási, mosási munkáit elvégezték már, akárcsak a próbaszigetelés-javításokat, ezeknek folyik a kiértékelése, és megkezdődött a régi tűzjelző rendszer bontása is.
Az állomások felújításáról szólva közölte, folynak az akadálymentesítést szolgáló liftek építését megelőző közműkiváltások, a burkolatok, lépcsők, kábelek bontása, a transzformátorok, szellőzőberendezések kiszállítása.
A projekt az északi, azaz Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti szakaszon zajlik. Az összesen hat érintett állomás felújítását a Strabag Építőipari Zrt. végzi nettó 24,1 milliárd forintért. A fejlesztés másik részét az alagúti, vágányépítési munkák képezik, valamint a biztosítóberendezés felújítása, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítése – ezeket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi nettó 47,8 milliárd forint.
A BKK korábban azt közölte, hogy
a 17,3 km-es M3-as vonalat munkanapokon megközelítőleg félmillióan választják utazásukhoz,
így a járat szerelvényein többen utaznak naponta, mint az ország összes vasútvonalán együttvéve. Ugyanakkor a kék metró pályája, állomásai, műszaki berendezései és szerelvényei a több mint három évtizedes, érdemi felújítás nélküli folyamatos működés alatt elhasználódtak, és elavulttá is váltak.
Tarlós István elmondta, hogy folyamatban van a déli és középső szakasz állomásainak felújítására a tárgyalásos közbeszerzési eljárás, a részvételi felhívás február elején jelenhet meg, eredményes eljárások esetén a szerződéskötés júliusban várható.
A főpolgármester közölte azt is, hogy a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszteni majd, hogy tizenharmadik helyszínként a Kálvin téren is épüljön lift a mozgáskorlátozottak segítése érdekében.
Az árvízvédelemről szólva arról beszélt, hogy a csillaghegyi öblözet árvízvédelmével foglalkozó tudós testület várhatóan március végére, április elejére fejezi be munkáját.
Közölte, az esetleges tavaszi-nyári árvízre való felkészülésként eddig huszonkét utasítást adott ki a védelmet lebonyolító Fővárosi Csatornázási Műveknek és a Városháza illetékes főosztályainak, és ezek közül tizenegy már teljesült. „A főváros teljesen felkészül az árvízvédelemre” - mondta Tarlós István.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.