2024.11.24, Vasárnap
Itt tart a 3-as metró felújításával a Strabag és a Swietelsky
fotó: Máthé Zoltán/MTI

Itt tart a 3-as metró felújításával a Strabag és a Swietelsky

mti, magyarepitok.hu

2018.01.29. 14:24 - Hegedűs Gergely

Az északi szakasz alagútjában folyamatosan bontják a jobb oldali vágányokat, az állomásokon szintén a bontási munkák zajlanak. A többi szakasz közbeszerzése hamarosan megjelenik.

Hirdetés

Várhatóan decemberben kezdődhet el a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása – adta hírül az MTI. A részletekről a főpolgármester hétfőn budapesti sajtótájékoztatón számolt be.

Tarlós István elmondta, a vonal északi szakaszán folyamatosan bontják a jobb oldali vágányokat, az ideiglenesen megmaradó másikon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Az alagút tisztítási, mosási munkáit elvégezték már, akárcsak a próbaszigetelés-javításokat, ezeknek folyik a kiértékelése, és megkezdődött a régi tűzjelző rendszer bontása is.

Az állomások felújításáról szólva közölte, folynak az akadálymentesítést szolgáló liftek építését megelőző közműkiváltások, a burkolatok, lépcsők, kábelek bontása, a transzformátorok, szellőzőberendezések kiszállítása.


Milyen munkák zajlanak, és milyen céllal?

A projekt az északi, azaz Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti szakaszon zajlik. Az összesen hat érintett állomás felújítását a Strabag Építőipari Zrt. végzi nettó 24,1 milliárd forintért. A fejlesztés másik részét az alagúti, vágányépítési munkák képezik, valamint a biztosítóberendezés felújítása, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítése – ezeket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi nettó 47,8 milliárd forint.

A BKK korábban azt közölte, hogy

a 17,3 km-es M3-as vonalat munkanapokon megközelítőleg félmillióan választják utazásukhoz,

így a járat szerelvényein többen utaznak naponta, mint az ország összes vasútvonalán együttvéve. Ugyanakkor a kék metró pályája, állomásai, műszaki berendezései és szerelvényei a több mint három évtizedes, érdemi felújítás nélküli folyamatos működés alatt elhasználódtak, és elavulttá is váltak.


Itt tart a másik két szakasz

Tarlós István elmondta, hogy folyamatban van a déli és középső szakasz állomásainak felújítására a tárgyalásos közbeszerzési eljárás, a részvételi felhívás február elején jelenhet meg, eredményes eljárások esetén a szerződéskötés júliusban várható.

A főpolgármester közölte azt is, hogy a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszteni majd, hogy tizenharmadik helyszínként a Kálvin téren is épüljön lift a mozgáskorlátozottak segítése érdekében.


Budapest felkészül az árvizekre

Az árvízvédelemről szólva arról beszélt, hogy a csillaghegyi öblözet árvízvédelmével foglalkozó tudós testület várhatóan március végére, április elejére fejezi be munkáját.

Közölte, az esetleges tavaszi-nyári árvízre való felkészülésként eddig huszonkét utasítást adott ki a védelmet lebonyolító Fővárosi Csatornázási Műveknek és a Városháza illetékes főosztályainak, és ezek közül tizenegy már teljesült. „A főváros teljesen felkészül az árvízvédelemre” - mondta Tarlós István.

M3-as metróközlekedésfejlesztésStrabagSwietelsky Vasúttechnika Kft.Aktuálisvasútfejlesztésmetrófejlesztés

Hírlevél

Hirdetés