A rekonstrukciót a repülésbiztonság indokolta, a több mint 30 éves 1. futópálya betontáblái eddig bírták a gépek okozta terhelést.
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának műszaki átvétele – írja az infostart.hu. A beruházásban a pálya középső, 1400 méter hosszú szakaszán végezték el a beton teljes cseréjét. A munkák miatt idén március 12-én ideiglenesen le kellett zárni a futópályát a forgalom elől.
Az 1. futópálya felújítása több lépcsőben valósul meg, tavaly júniusban adták át a Budapest Airport előző beruházását. Ennek során 1,65 millió euróból (500 millió forintból) a futópálya Vecsés felőli végének 900 méteres szakaszát tették rendbe.
A rekonstrukcióra elsősorban a repülésbiztonság fenntartása miatt van szükség, ugyanis a több mint 30 évvel ezelőtt épített futópálya betontáblái, illetve az alapozás mostanáig bírták a fel- és leszálló gépek jelentette terhelést.
A most befejezett projektben a beton cseréjével párhuzamosan végrehajtották a fénytechnikai rendszerek korszerűsítését. A szakemberek 160 lámpatestet és közel 90 fénytechnikai aknát cseréltek ki és építettek át a legújabb európai szabványok szerint. Emellett kicseréltek 300 kilométernyi elektromos vezetéket, amelyeken keresztül a futópálya lámpasorai kapják az elektromos energiát.
A pályafelújítással egyidőben új műszeres leszállító berendezést (ILS) kapott a futópálya.
A ferihegyi repteret további beruházások is fejlesztik:
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.