A jelentős forgalmat bonyolító Budapest-Vác vonalon fekvő vasútállomást és a környezetét is átépítik.
A dunakeszi állomásépület teljes felújítását valamint egy új épületszárny építését tűzte ki célként egy TED-en közzétett közbeszerzés. A közbeszerzés most zárult szakasza eredménytelen volt, a szerződés nem került odaítélésre egyik ajánlattevőnek sem, azonban számos részlet derült ki a fontos beruházásról.
A fejlesztés a Verseny utcában található, erősen leromlott állapotú épületre vonatkozik, ami Dunakeszi középső állomását képezi a rengeteg ingázó által használt Budapest-Vác vasútvonalon. A renoválás és bővítés során a vasúti utasforgalmat kiszolgáló MÁV helyiségeket alakítanak ki a közbeszerzés szerint, valamint egy Kormányablak is létrejön.
A kivitelezés szerkezeti átalakítással jár, az épület belső elrendezését és homlokzati megjelenését is érinti, és egy új épületszárnyat is építenek. A jelenlegi fa födémet monolit vasbeton födém váltja, a tetőszerkezetet is felújítják.
A hirdetményben leírt projekt során a vasútállomás és a környezete is teljes átépítésére kerül, az állomásépület és az üzemi épület közötti tér rendezésével együtt.
A munkák ideje alatt az utasok kiszolgálását ideiglenes konténerből biztosítják.
A befejezéshez közeledik Horvátország eddigi legjelentősebb, mintegy 700 millió eurós ipari projektje, az INA olajipari vállalat rijekai olajfinomítójának korszerűsítése. Az INA 49,08 százaléka a Mol-é, 44,84 százaléka a horvát államé.
2027 végére megvalósuló, csaknem egymilliárd forintos beruházás indult a Körös-Maros Nemzeti Parkban.