A főút négysávosítása a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. kiviteelzésében valósul meg.
A végéhez közeledik az M3-as autópályát Salgótarjánnal összekötő 21-es főút négysávosítása – derül ki a concretemedia.hu cikkéből. Az útvonal utolsó két hiányzó szakaszát, melyek kivitelezését a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. konzorciuma végzi, augusztus végén adják majd át.
Tar és Mátraverebély települések térségét érintő Nógrád IV. szakaszon az aszfalt pályaszerkezet kötőrétegszintig mindenhol elkészült – tájékoztatta a concertmedia.hu-t Hideg András, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója. Az új tari bekötőúton és a még hiányzó szakaszokon folytatódik az aszfalt kopóréteg építése és a burkolt elválasztó sáv építése is. Emellett zajlik Tar mellett a Zagyva folyó feletti műtárgy töltéstestének építése.
A teljes szakaszon zajlik az útárkok végleges méreteinek kialakítása, a mederburkolások, a rézsűfelületek kialakítása és a töltéstest humuszolása. Hosszabb szakaszokon megtörtént a szalagkorlát és a vadvédő kerítés építése is, valamint folyamatosan épül Mátraverebélynél a zajvédő fal is.
Jelenleg a IV-es szakaszon a 21-es főút jobb pályáját használhatja a forgalom. A közeljövőben a munkák előre haladásával pedig osztott pályás forgalomterelés várható.
Tar településen a Szondy György úton az épülő új, Zagyva feletti híd közelében továbbra is félpályás, jelzőlámpás forgalomirányítású forgalmi rend van érvényben a 24105. jelzésű út korrekciós építési munkái miatt.
A Bátonyterenye város térségét érintő Nógrád V. szakaszon a kopóréteg július első hetében elkészült. A teljes szakaszon a körforgalmakban már a végleges körforgalmi forgalomtechnika alapján közlekedhetnek az autósok. Ezt követően a kétirányú forgalmat szakaszosan, több lépcsőben szétválasztják és a végső átadásig irányonként egy-egy sávon haladhat a forgalom.
A szakaszok építése megfelelő ütemben halad, a 2000-ben kezdődött 19 éve tartó beruházás várható befejezése 2019. III. negyedév. Ezzel teljessé válik a Salgótarján és Hatvan közötti 53 kilométer négysávosítása.
Az épülettömbök elhelyezkedése kiemelt városképvédelmi jelentőséggel bír; a történeti homlokzatok megőrzik eredeti arculatukat, visszaállítva a régi színezésüket.
Monoron épül a CEVA-PHYLAXIA új gyáregysége.