A fejlesztésnek köszönhetően egy helyre összpontosul majd az eddig városszerte szétszórtan lévő vasúti, helyi és helyközi közlekedés.
Megvan a tervezője a dunaújvárosi intermodális csomópontnak, a TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. munkájával készülnek el a tervek – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A beruházás magában foglalja az intermodális csomópont kialakítását, melynek részeként a vasútállomás előtti területet funkciók szerint elkülönítve alakítják majd át, valamint létrehozzák a hozzá tartozó közúti kapcsolatokat is. A buszpályaudvaron három darab helyközi és két darab csuklós helyi indulóállást alakítanak ki, ezen kívül a megállóknál mindkét oldalon fedett utasvárókat építenek. Ezekhez kapcsolódóan akadálymentes, gyalogos és kerékpáros közlekedőrészeket is létrehoznak.
A fejlesztés magában foglalja többek közt:
A projekt tartalmazza a dunaújvárosi vasútállomás épületének részleges felújítását, a közvetlen utasforgalommal és utaskiszolgálással kapcsolatos épületfejlesztés mintegy 665 négyzetméteren zajlik majd. Felújítják a felvételi épület homlokzatát, valamint korszerűsítik a nyílászárókat és a tetőszigetelést is.
A beruházás részeként számos új parkolóhellyel bővül az állomás, összesen 57 férőhelyes zöldfelületekkel határolt parkolót alakítanak ki, melyből 4 darab mozgáskorlátozott és 3 darab pedig elektromos autók töltésére szolgáló parkolóhely lesz. Ezen kívül 4 darab taximegállóhelyet is létrehoznak, valamint 46 férőhelyes fedett kerékpárparkolót is elhelyeznek.
A városközpont felé gyalogos és kerékpáros átjárást biztosító aluljáró alakítanak ki a vágányzóna alatt. Az aluljáróból a II. és III. vágányok közti peronhoz végfeljárós kapcsolat létesül majd és liftet is telepítenek.
A valós idejű utastájékoztatást digitális táblákkal oldják meg, részben a közterületen, részben az állomásépületben elhelyezve. A személy-, és vagyonbiztonság érdekében kamerarendszert is kialakítanak.
A 48 ezer lakosú városból vasút, helyi buszjáratok és helyközi volánbusz-járatok is indulnak, érkeznek vagy haladnak át a városon, ennek ellenére a különböző közösségi módok kapcsolatai nincsenek megoldva – erre jelent megoldást az intermodális csomópont kialakítása.
A vasúti pályaudvar a város nyugati szélén található, a helyi buszpályaudvar a város délkeleti részén, míg az áthaladó Volán-járatok nagy része a Fő utcán áll meg. A közlekedési csomópontok szétszóródása nem csak a helyiek életét nehezíti meg, de a város a régióbeli közlekedési funkcióját sem tudja ellátni.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.