A Hídépítő, illetve a Mészáros és Mészáros generálkivitelezésével, valamint a Hódút alvállalkozásával is épülő Duna-híd két végpontja december elején ért össze.
Folytatódik a Komáromot Révkomárommal összekötő új Duna-híd építése, és a munkákat a nyár végén, az ősz elején befejezik – derült ki a magyar és szlovák külügyminiszter egyeztetését követő sajtótájékoztatóból.
Szijjártó Péter és Ivan Korcok megállapodtak arról, hogy az eredeti terveknek megfelelően folytatják a Komáromot Révkomárommal összekötő új Duna-híd építését, a munkákat a nyár végén, az ősz elején befejezik. A különleges helyzet nem akadályozza meg a komáromi átkelő átadását.
Kiderült még: a megállapodásoknak és a korábbi terveknek megfelelően még az idén két ponton összekötik a két ország villamosenergia-hálózatait és jelentősen megnövelik a gázvezeték-rendszereket összekötő interkonnektor kapacitását.
A Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma generálkivitelezői konzorciuma a Hódút Kft. alvállalkozásával már nagyon nagy mértékben előre haladt a híd építkezésével. A projektről legutóbb a két oldali hídszerkezet összeérésekor, illetve a pilon legmagasabb pontjának elérésekor számolt be lapunk.
A fejlesztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles átkelő épül meg a jelenleg is használt vasúti hídtól 170 méterre nyugatra.
Így került a helyére tavaly év végén a híd utolsó eleme.
A híd különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felső szerkezetét. A pilon összesen 118 méter magas. A szakemberek a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont építettek be. Az acélszerkezet súlya több mint 7 ezer tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonnányira rúg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.