A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros fővállalkozásával, valamint a Hódút alvállalkozásával kivitelezett új híd munkálatai fontos mérföldkőhöz értek.
Hosszú folyamat ért véget Komáromban kedden, Magyarország leglátványosabb épülő határátkelőjének, az új komáromi hídnak a munkálatain. Miután nemrég legmagasabb pontját érte el a híd pilonja (melyről videót is közzétettünk), most az utolsó hídelem elhelyezésével teljessé vált a kapcsolat a magyarországi és szlovákiai partok között. A munka még folytatódik, de már kirajzolódott az új átkelő teljes vonala: a téli leállás miatt jövő tavasszal végzik el végső munkákat. A beruházásból
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztó Zrt. (NIF) beruházásában épülő híd a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) generálkivitelezésében valósul meg meg, az acélszerkezetek gyártásáért pedig a Hódút Kft. felel.
A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020 május végére fejeződik be. Ezt követően indulhat meg mindkét országban a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatbavételi – eljárás. A híd megnyitása a forgalom számára 2020. június végén várható.
A híd különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felső szerkezetét. A pilon összesen 118 méter magas. A szakemberek a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont építettek be. Az acélszerkezet súlya több mint 7 ezer tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonnányira rúg.
A fejlesztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles átkelő épül meg a jelenleg is használt vasúti hídtól 170 méterre nyugatra. A híd projektjéről Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjeként egy korábbi interjúban számolt be részletesen a magyarepitok.hu olvasóinak.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.