A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros fővállalkozásával, valamint a Hódút alvállalkozásával kivitelezett új híd munkálatai fontos mérföldkőhöz értek.
Hosszú folyamat ért véget Komáromban kedden, Magyarország leglátványosabb épülő határátkelőjének, az új komáromi hídnak a munkálatain. Miután nemrég legmagasabb pontját érte el a híd pilonja (melyről videót is közzétettünk), most az utolsó hídelem elhelyezésével teljessé vált a kapcsolat a magyarországi és szlovákiai partok között. A munka még folytatódik, de már kirajzolódott az új átkelő teljes vonala: a téli leállás miatt jövő tavasszal végzik el végső munkákat. A beruházásból
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztó Zrt. (NIF) beruházásában épülő híd a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) generálkivitelezésében valósul meg meg, az acélszerkezetek gyártásáért pedig a Hódút Kft. felel.
A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020 május végére fejeződik be. Ezt követően indulhat meg mindkét országban a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatbavételi – eljárás. A híd megnyitása a forgalom számára 2020. június végén várható.
A híd különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felső szerkezetét. A pilon összesen 118 méter magas. A szakemberek a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont építettek be. Az acélszerkezet súlya több mint 7 ezer tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonnányira rúg.
A fejlesztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles átkelő épül meg a jelenleg is használt vasúti hídtól 170 méterre nyugatra. A híd projektjéről Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjeként egy korábbi interjúban számolt be részletesen a magyarepitok.hu olvasóinak.
Már az általános iskola végén tudta, hogy építészmérnök lesz, egyenes úton haladt előre a pályán, és 17 évet töltött egy vezető építőipari cégnél, amikor úgy döntött, váltania kell. Rögtön egy óriás projekten kezdett dolgozni az otthonról hozott kitartás és maximalizmus értékeit szem előtt tartva.
A Penta munkájával épülő 5,36 kilométeres útvonal a nemzetközi EuroVelo hálózat része, a Dunánál ér majd véget.
A gyorsforgalmi úton a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav is dolgozik.