2019.12.07, Szombat
Összeért a Duna felett az új komáromi híd
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu, drónos felvételek Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Összeért a Duna felett az új komáromi híd

magyarepitok.hu, nif.hu

2019.12.03. 12:36 - Szabó Ákos

A Hídépítő, a Mészáros és Mészáros fővállalkozásával, valamint a Hódút alvállalkozásával kivitelezett új híd munkálatai fontos mérföldkőhöz értek.

Hirdetés

Hosszú folyamat ért véget Komáromban kedden, Magyarország leglátványosabb épülő határátkelőjének, az új komáromi hídnak a munkálatain. Miután nemrég legmagasabb pontját érte el a híd pilonja (melyről videót is közzétettünk), most az utolsó hídelem elhelyezésével teljessé vált a kapcsolat a magyarországi és szlovákiai partok között. A munka még folytatódik, de már kirajzolódott az új átkelő teljes vonala: a téli leállás miatt jövő tavasszal végzik el végső munkákat. A beruházásból

  • a hídpálya szigetelése,
  • az aszfaltozás,
  • a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel festések, a  korlátok elhelyezése, a  köz- és díszkivilágítás szerelése,
  • valamint a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése,
  • illetve a hajózási jelzések és légi akadály jelző felszerelése van még hátra.

 

 

 

2020 nyarán már használhatja a hidat a forgalom

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztó Zrt. (NIF) beruházásában épülő híd a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) generálkivitelezésében valósul meg meg, az acélszerkezetek gyártásáért pedig a Hódút Kft. felel.

 

 

A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020 május végére fejeződik be. Ezt követően indulhat meg mindkét országban a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatbavételi – eljárás. A híd megnyitása a forgalom számára 2020. június végén várható.

 

118 méteres pilon tartja a hidat

 

 

A híd különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felső szerkezetét. A pilon összesen 118 méter magas. A szakemberek a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont építettek be. Az acélszerkezet súlya több mint 7 ezer tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonnányira rúg.

 

 

A fejlesztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles átkelő épül meg a jelenleg is használt vasúti hídtól 170 méterre nyugatra. A híd projektjéről Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. projekt ügyvezetőjeként egy korábbi interjúban számolt be részletesen a magyarepitok.hu olvasóinak.

 

 

Galéria

AktuálisHídépítő Zrt.A-Híd Zrt.Mészáros és Mészáros Kft.Hódút Kft.KomáromhídépítéshatárátkelőNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés