Az átkelő két vége már majdnem összeért Hídépítő, illetve a Mészáros és Mészáros fővállalkozásával, valamint a Hódút alvállalkozói közreműködésével zajló befektetésbe.
Az összes eddig épített szlovákiai hídnál magasabb lett a szlovák és magyar államhatáron magyar cégek által kivitelezett új komáromi átkelő – derült ki Érsek Árpád szlovákiai közlekedési miniszter szerdai beszédjéből. A híd pilonja a napokban elérte legmagasabb pontját, ennek kapcsán tartottak sajtórendezvényt.
A bokrétaünnepre késuzülő helyszínre nemrég fotósaink is ellátogattak, illetve videót is készített stábunk.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztó Zrt. (NIF) beruházásában épülő híd, melyről legutóbb júliusban számolt be lapunk, a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. (H-M DUNAHÍD Konzorcium) generálkivitelezésében valósul meg, az acélszerkezetek gyártásáért pedig a Hódút Kft. felel.
A 600 méteres ferdekábeles híd révkomáromi és komáromi oldala között összesen 45 méter hiányzik már csak, a műtárgy két vége csaknem összeért – számol be a Érsek Árpád felszólalása alapján a ma7.sk. Már csupán három, 15 méteres elem beemelését kell végrehajtani, amely lehetséges, mely az ütemterv szerint januárra készül el, bár a jó időjárás függvényében még az is lehetséges, hogy idén megvalósul.
A híd megnyitása 2020 első első negyedévének végén várható.
Ugyanilyen kritikus pont a két nagy tömegű nukleáris berendezés, az úgynevezett zóna-olvadékcsapda és a reaktortartály legyártása is.
Többek közt a feszes határidő, a páratlan volumen és a részfolyamatok külön tendereztetése is komoly kihívásokkal járt a debreceni SEMCORP-gyár építési projektjében. A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. ezzel együtt sorra nyerte el a tendereket a belépése után a kínai beruházónál. Suppán Máté projektvezető a kulturális különbségekről és áthidalásukról is beszélt a lapunknak adott interjúban.