Bár a kivitelezés még zajlik, 2 sávot megnyitottak a 25. számú főút eddig lezárt szakaszán.
Két sáv megnyílt a közlekedők számára a 25. számú főút Szentdomonkos és a Bekölcei csomópont közötti eddig lezárt szakaszán – tájékoztatott sajtóközleményben az Építési és Közlekedési Minisztérium pénteken.
A Szentdomonkosnál induló, vármegyehatáron átívelő projekt során több mint 6 kilométer hosszon korszerűsítették és 2x1+kapaszkodósávos forgalmi sávra szélesítették az utat, melyen a végleges befejezésig, – várhatóan 2026. tavaszig – 2x1 sávon haladhat a forgalom, ideiglenes forgalomkorlátozás mellett. A kivitelezési feladatokat a HE-DO Építő Zrt. és a SWIETELSKY Magyarország Kft. konzorciuma végzi.
A szakasz megnyitása kapcsán tartott sajtótájékoztatón beszédet mondott Juhász Zoltán, az Építési és Közlekedési Minisztérium Közúti Beruházás Lebonyolítási Főosztályának vezetője, Csuzda Gábor Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye 3. sz. választókerületének elnöke, valamint Horváth László, Heves vármegye 2. sz. választókerületének országgyűlési képviselője.
A Szentdomonkos és Borsodnádasd között található korábbi nyomvonal szűk, 5,9–6,5 méteres burkolatszélességgel és kis sugarú ívekkel rendelkezett, továbbá több helyen csupán 30 km/h-val lehetett csak közlekedni.
Az útszakasz jelentős távolsági (Ózd-Budapest) és helyközi buszforgalmat, illetve teherforgalmat bonyolít le a régióban, hiszen a 25. sz. főút Ózdnak és az országhatárnak (Bánréve) az egyik fő megközelítési útvonala. Téli időszakban a lefagyások miatt a nehézgépjárművek (buszok és tehergépjárművek) nem tudtak megbirkózni az emelkedővel és elakadtak, ezzel jelentős torlódásokat okozva.
A fejlesztés a 23. és 25 sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti fejlesztése elnevezésű beruházás egyik részeként valósul meg,
melynek során a másodrendű főút 2x1+kapaszkodósáv forgalmi sávos kialakítással, 10,25 méter burkolatszélességgel és 2 méter padkaszélességgel épült meg.
A projekt részeként csapadékvizek megfelelő elvezetése is kezelésre került, a természetes vízmosásoknál az út alatt átereszek épültek, melyek közül a legnagyobb 1,8 méter átmérőjű. A hegyvidéki jellegű szerpentines szakaszon a megépült plusz kapaszkodósáv kialakításához talajmegtámasztó szerkezetek (ún. támfalak) kiépítésre volt szükség: a domb felőli oldalon a megmaradó talaj gabionkosaras támfalakkal lett megtámasztva, míg a völgy felőli lejtők – mintegy 2049 méter hosszon – eddig az országban még nem alkalmazott technológiával, úgynevezett erősített talajtámfallal lettek kiszélesítve és megtámasztva.
Utóbbi építési metodikája, hogy egy ideiglenes földmegtámasztás megépítését követően 50 cm-es, egymástól georáccsal elválasztott rétegek épülnek egymásra. Ezen technológiával a 8-9 méter közötti magasságú talajtámfalak, mintegy 80 ezer m3 zúzottkő felhasználásával épültek meg.
A 25. sz. főút Heves Vármegyei szakaszának építése teljes útzár mellett történt, így mielőtt a szakaszt lezárták volna, a meglévő úthálózaton mintegy 15 km hosszú terelőút került kijelölésre, melyből közel 10 km hosszon teljes burkolatfelújítás, a terelőút 25. sz. főúti szakaszán pedig lokális burkolatjavítás történt. Emellett Egercsehiben új buszmegálló és buszforduló is épült, mely a 25. sz. főút kapaszkodó sávos szakaszának átadása után is használatban maradhat.
A projekt egy hídépítési elemet is tartalmazott; a Karácsonyi-völgyi-patak híd elbontását, majd új 7,4 méter hosszú híd építését.
Bár a kivitelezés még zajlik, 2 sávot megnyitottak a 25. számú főút eddig lezárt szakaszán, így a 15 km-es kerülőút helyett egy rövidebb és biztonságosabb útszakaszon lehet közlekedni. A még folyamatban lévő kivitelezés miatt a tavaszi végleges átadásig - ideiglenes forgalomkorlátozás mellett - 40km/h sebesség korlátozással lehet közlekedni a szakaszon.
A projekt teljes befejezése 2026. áprilisra várható, addig a különböző talajmegtámasztó szerkezeteken a gabionkosaras támfalakon, valamint a talajtámfalakon végeznek befejező munkálatokat. Emellett humuszterítés, növénytelepítés, csapadékvízelvezetési munkák befejezése, valamint a lezárt sávon forgalomtechnikai elemek, felfestések és a szalagkorlátok befejező munkáit kell már csak elvégezni.
































A HE-DO szakemberei teljes körű felújítást végeztek az Őrjárat utca egy szakaszán.
Zajlanak a hidak és átkelők munkálatai az M1-es bővítése során. Az MKIF galérián mutatta be a munkálatok részleteit.