A beruházásnak köszönhetően várhatóan nagy jelentőségű csomóponttá fejlődik a város.
A Metrans 15,7 milliárd forintból létesít új vasúti-közúti logisztikai konténerterminált Zalaegerszegen – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken. A beruházáshoz közel 4 milliárd forintos támogatást biztosít az állam.
A Szijjártó Péter ismertette, hogy Zalaegerszeg már most is komoly átmenő vasúti forgalommal rendelkezik, csak a Metransnak naponta 12-14 vonata halad el a város mellett. Annak érdekében, hogy Zalaegerszeg legyen az adriai-tengeri kikötők felől a belépési pont Magyarországra Szlovákia, Csehország és Lengyelország irányába, a Metrans úgy döntött, hogy egy logisztikai bázist, egy konténer terminált épít ott.
A Koper, Fiume és Trieszt kikötőiből érkező, illetve az oda tartó vonatok rendezésének helyszíne lesz a zalaegerszegi bázis.
A beruházás közvetetten 120, közvetve pedig 500 új munkahelyet teremt - tette hozzá.
A miniszter kitért arra is, hogy a világjárvány okozta gazdasági válsághelyzet egyik legfontosabb tanulsága, hogy a logisztika mint iparág rendkívüli mértékben felértékelődik. Ahhoz azonban, hogy egy ország logisztikai központ legyen, infrastrukturális fejlesztésekre van szüksége.
Kiss Péter, a Metrans csoport elnök-vezérigazgatója videoüzenetében elmondta, hogy
az új, zalaegerszegi terminál megnyitását 2023-tól több lépcsőben tervezik, és mindent megtesznek azért, hogy a kivitelezést még idén el tudják kezdeni.
Az elnök-vezérigazgató szerint Zalaegerszeg várhatóan nagy jelentőségű csomóponttá fejlődik a jövőben a dél- és dél-kelet-európai, a trieszti, koperi és rijekai tengeri kikötők, valamint az európai piacok között húzódó közlekedési tengelyen.
Az adriai korridor kiemelt kereskedelmi útvonallá válik, és ebben Zalaegerszegnek kulcsszerepe lesz.
Ismertette, hogy a Metrans Európa piacvezető intermodális áruszállítással foglalkozó vállalatcsoportjának, a Hamburger Hafen und Logistik AG-nak (HHLA) a tagja. Vasúti rendszerével és konténertermináljainak hálózatával már több mint tíz országban szolgálja ki az áruszállítási igényeket.
Hozzátette, hogy a vállalat stratégiájának lényege, hogy az északi és déli nagy európai tengeri kikötőkön keresztül zajló globális konténeres áruforgalom részeként korszerű, hatékony és környezetbarát logisztikai megoldásokat kínáljon a kelet-közép-európai országokban, köztük Magyarországon is.
A jelenleg 17 vasúti terminálból álló nemzetközi hálózattal rendelkező Metrans 2017-ben nyitotta meg első saját tulajdonú magyarországi terminálját Budapesten.
A cégcsoport az elmúlt évek dinamikus növekedése miatt, valamint Magyarország stratégiai elhelyezkedésének és a befektetéseket ösztönző gazdasági környezetének köszönhetően döntött újabb konténerterminál megépítése mellett - fűzte hozzá.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.