A legnagyobb hazai repülőgépipari vállalkozás leendő otthonának építkezésén naponta 70-100 fő dolgozik.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy az Airbus Helicopters Hungary Gyulán építi meg következő gyárát. A december óta épülő üzem tartószerkezete elkészült, a csarnok vasbeton szerkezete elérte legmagasabb pontját, ez alkalomból tartottak csütörtökön bokrétaünnepséget a helyszínen.
Az épület építtetője a Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő (NIPÜF) Zrt., a generálkivitelező a Market Építő Zrt. A legnagyobb hazai repülőgépipari vállalkozás leendő otthonának építkezésén naponta 70-100 fő dolgozik.
Azzal, hogy Gyulán épül az Airbus Helicopters Hungary alkatrészgyártó üzeme, Magyarország felkerül Európa légiipari térképére - mondta Lepsényi István, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszteri biztosa a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
A miniszteri biztos úgy fogalmazott, a beruházással megtették az első lépéseket a magyar légiipar alapjainak lerakásához. Helyzetbe hozzák a magyar vállalatokat és beszállítókat, fejlesztik a megye szakképzését, az egyetemi oktatást és kutatás-fejlesztést, újabb beruházásokat vonzanak a térségbe, ami erősíti a régió és Magyarország gazdasági fejlődését is. A miniszteri biztos közölte,
azzal, hogy a tavaly júliusban létrejött Airbus Helicopters Hungary Kft. vegyesvállalatban a magyar állam nemcsak támogató, hanem 30 százalék erejéig tulajdonosi szerepet is vállalt, elősegítette egy új, csúcstechnológiai iparág elindulását, Békés megye ipari növekedésének és az ország innovációs képességének növekedését.
Bruno Even, az Airbus Helicopters ügyvezető igazgatója elmondta, sokszor kérdezik tőle, miért döntöttek egy teljesen új üzem építése mellett, amire azt szokta mondani, ez nagyfokú autonómiát biztosít számukra, Békés megyében pedig stabil, magasan képzett munkaerőt találtak.
Az eddigi együttműködés meggyőzte őt arról, hogy Magyarország elszántan törekszik arra, hogy az európai repülőgépipar része legyen, a beruházással Magyarország az Airbus-család tagjává vált - fogalmazott. Bruno Even elmondta, az új gyárba már felvettek húsz mérnököt, akiket jelenleg Német- és Franciaországban képeznek ki, és ezt a számot az év végéig megduplázzák. Hozzátette:
az Airbus 21 helikoptert már átadott Magyarországnak, egy részüket a tájékoztató előtt működés közben is láthatták a jelenlévők. 2023-ban pedig újabb gépek érkeznek az országba a legmodernebb szériából.
A több mint 13 ezer négyzetméter alapterületű, 25 milliárd forint értékű gyárban a tervek szerint jövő tavasszal indul a gyártás, a közeljövőben több mint 200 magasan képzett szakembernek adva munkát.
Több mint kétezerféle precíziós alkatrészt gyártanak majd, elsősorban precíziós megmunkálást igénylő fém alkatrészeket állítanak elő a cég portfólióját alkotó helikoptertípusok dinamikus rendszerei számára.
A gyár szomszédságában a magyar állam létrehozza az STU Repüléstechnológiai Felületkezelő Kft. üzemét, mely kulcsszerepet játszik majd az alkatrészek előállításának technológiai folyamatában. A szükséges szakember-utánpótlás biztosítása érdekében sor kerül a térségi szakképzés szükséges fejlesztésére, melynek célja a Magyar Repülőgépipari Akadémia létrehozása.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.