A belvárosi, szűk, villamospályával átszőtt utcán elhelyezkedő foghíjtelken csak egy talpalatnyi terület akad az építkezés lebonyolítására az A-Híd számára.
Ezúttal a VIII. kerületi Festetics utcában épül egy hotel az A-Híd Zrt. generálkivitelezésével, minek nyomán a kivitelezéssel megbízott projektvezető tájékoztatta lapunkat
a fiatal utazókra, családokra, üzleti utazókra és hátizsákos turistákra specializálódott szálloda új, 3400 négyzetméter alapterületű, 88 szobás és 7 emeletes épületének aktuális munkálatairól.
A projekt még a kezdeti stádiumánál tart, hiszen bő egy hónappal ezelőtt vette át a munkaterületet az A-Híd egy rendkívül szűk területen, ahol egy foghíjbeépítés vette kezdetét. Itt először a terep előkészítés mellett a szomszédos épületek - lőttbetonos technologiával kivitelezett - tűzfal megerősítését kellett elvégezniük. Az érdemi mélyépítési munka mindezek után kezdődhetett csak meg, ami a résvezető lavírsíkjának kialakítását, illetve a részvezető gerendapár megépítését jelentette.
Jelen pillanatban a résfal építési munkái zajlanak.
Amíg az új szálloda alapvetően egy abszolút kivitelező-barát felszerkezettel rendelkezik, ugyanez már kevésbé mondható el az építkezés körülményeiről, helyszíni adottságairól. A projektvezető ezzel kapcsolatban kifejtette, a belvárosi, szűk, villamospályával átszőtt utcán elhelyezkedő foghíjtelken valóban csak egy talpalatnyi terület akad az építkezés lebonyolítására, ezért minden egyes lépést alaposan meg kellett tervezniük közösen a hatóságokkal, a beruházóval, illetve a földmunkát és a mélyépítést végző partnerekkel.
„A mélyépítési munkák természetesen az épületen belül zajlanak, de az azt kiszolgáló létesítményeket (konténer város, zagytelep) a közterületen voltunk kénytelenek elhelyezni. Itt természetesen szem előtt kellett tartanunk az itt élő és dolgozó közösségek igényeit, hogy lehetőség szerint a legcsekélyebb módon hátráltassuk őket a mindennapjaikban.”
A projektvezető elmondása szerint a résfalas mélyépítési technológia ütemezése szintén a hely szűke miatt bizonyul kihívásnak, ezért az egyes munkafolyamatokat úgy kellett lehetőség szerint párhuzamosan futtatni, hogy időt nyerjenek, de az egyes technológiai sorrendeket mégis betartsák.
A projekt „legrázósabb” része - nem meglepő módon - a mélyben zajlik. „A réselési és földkiemelési munkákat követően kezdődnek az igazi izgalmak. Az állandó talajvíznyomás miatt a talajvízszintet a szerkezetépítés egy bizonyos szakaszáig a lavirsík alatt kell tartanunk, hogy a felszerkezetet „zavartalan” körülmények között építhessük meg. Vákuumkutak telepítésére a hely szűke miatt nem volt lehetőségünk, így hagyományos, ideiglenes víztelenítő kutat voltunk kénytelenek kiépíteni. A -7,6 méter mély lavírsíkon, résbaretteken nyugvó, talajnedvesség elleni szigeteléssel ellátott alaplemezt még toronydaru nélkül kell megépítenünk, ami további megpróbáltatások elé állítja a projekt stábot, de precíz organizációs előkészületek mellett az utcáról a mélybe történő anyagdeponálást is meg tudjuk oldani” – világított rá a projektvezető.
Érthető módon a projektvezető már várja, hogy a felszerkezet kidugja a fejét a földből, hiszen ahogyan fogalmaz, onnantól már nem lehet nagy baj. „Ez a munkafázis áll a szívemhez legközelebb, ugyanis a szerkezetépítés számomra egy olyan egzakt munkafolyamat, ami vagy megfelel, vagy nem, nincs harmadik út, tehát nincsen kicsit jó, vagy éppen kicsit rossz szerkezet” – tette hozzá.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.