Szeptember elejére az épület teljes vasbeton váza elkészül, és elkezdődhet az acélszerkezet szerelése, valamint a tető- és a homlokzatburkolási munkák is.
A sátoraljaújhelyi Continental Dohányipari Zrt. korábbi fejlesztéséről beszámolt lapunk; akkor új üzemcsarnokkal bővült az épület, amely 1 milliárd forintot meghaladó technológiai és kapacitásbővítő beruházást jelentett a vállalat számára.
A gyár legfrissebb fejlesztését a Weinberg’93 Építő Kft. végzi el, melynek során a terület szívében alakítanak ki egy teljesen új, három szintet magában foglaló üzemrészt. Az építési munka 2021 februárjában kezdődött el.
A Continental Dohányipari Zrt. által működtetett sátoraljaújhelyi dohánygyár a város egyik legrégebben működő üzeme, amely csaknem 130 éves múltra tekint vissza. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően az elmúlt évtizedek során a gyár mindennemű dohánytermék előállítására alkalmassá vált és az innen kikerülő termékek világszínvonalú minőséget képviselnek.
Ezen fejlesztési folyamathoz csatlakozott most a Weinberg. A kivitelezés jelenlegi helyzetéről Kollár Krisztián projektvezető osztott meg részleteket. Eszerint az elmúlt közel fél év során már elkészült az új üzem monolit vasbeton váz második szintjének födémszerkezete, előregyártott körüreges födémpallók formájában, 16 méteres fesztávban.
„Egyidejűleg folynak a szakági szerelések a pinceszinten és a külső, kísérő építmények alapozási munkái. Szeptember elejére az épület teljes vasbeton váza elkészül, és elkezdődhet az acélszerkezet szerelése, valamint a tető- és a homlokzatburkolási munkák is”
– tette hozzá a Weinberg munkatársa.
Ezzel párhuzamosan a szakági munkarészek számára is megfelelő munkaterület áll majd rendelkezésre. A projekt munkálatai a tervezett ütemnek megfelelően haladnak. Habár a koronavírus járvány hatással volt mind a logisztikai, mind a beszerzési folyamatokra, a projektvezető elmondása szerint a beruházó rugalmas és segítőkész hozzáállása, valamint a beszerzők szakmai tapasztalata és rendkívüli helytállása átlendítette a nehézségeken a kivitelező csapatot.
Az építkezés során kihívást jelent, hogy a készülő üzemet monolit vasbeton szerkezetként tervezték meg, amely egy háromszintes épület esetén komoly ütemezést és pontos összehangolást tesz szükségessé a betonozási ütemek és a technológiai szünetek tekintetében.
Emellett az időjárás viszontagságai is külön terhet rónak a szakemberekre. Szintén nehezítő körülmény, hogy az egész projekt a folyamatosan működő üzem kellős közepén valósul meg, különös tekintettel arra, hogy az építkezés nem akadályozhatja a gyártási és logisztikai folyamatokat. A kivitelezésre ráadásul szokatlanul szűkös hely áll rendelkezésre - főleg a felvonulási területet illetően -, így az anyagtárolás és a mozgatás is igazi próbatételt jelent a szakemberek számára.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.