Az utóbbi idők legkomplexebb Miskolcot érintő infrastrukturális beruházása a HE-DO Kft. kivitelezésében megvalósuló Y-híd, a Vörösmarty utca négysávosítása és a turbó körforgalom megépítése.
Ahogy azt már korábban is megírtuk, az egész város közlekedésére kiható komplex projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában jön létre, kivitelezését a HE-DO Kft. végzi a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján, ezen belül a műtárgyépítési feladatokat a KM Építő Kft. látja el. A híd támfalai előregyártott elemekből készülnek, amelyeket a CLC Construct Kft. a helyszínen állít össze.
Legutóbb arról számoltunk be, hogy a 337 méter hosszú híd felszerkezetének kialakításán dolgoznak a szakemberek, most pedig a NIF Zrt. tájékoztatása szerint megkezdődött a munka a Vörösmarty utca Király utca és Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán is.
Az új projektrész területén a közműkiváltási munkák a hét elején indultak meg. Az érintett szakaszon az északi oldal forgalmi sávjainak kialakítása és a közműkiváltási munkák miatt félpályás lezárások és sávelhúzások várhatóak, változó elhelyezkedésben előreláthatólag 2021. október közepéig.
A tereprendezési munkák 2021. szeptember 24-én (pénteken) kezdődnek meg a Vörösmarty utca Király utca – Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán. A projekt keretén belül kivágandó, kb. 200 fa pótlására
dupla mennyiségben, vegyes összetételben, a fakivágási engedélyben előírt minőségű fát és fás szárú növényt ültetnek a munkaterületen és a város által kijelölt önkormányzati területeken.
Az Y-híd Tiszai-pályaudvar felé vezető ágán a támfalak közötti útpálya szerkezet - aszfalt réteg nélkül - elkészült, a Kisfaludy utca felé vezető ágon pedig a föld alatt elhelyezkedő cölöpök készültek el. A monolit szerkezet betonozása már több ütemben lezajlott, az előregyártott gerendákat pedig elhelyezték a Vörösmarty utca felőli résznél.
A híd szerkezetének építése tovább folytatódik a Kisfaludy utcai ágnál a monolit, helyszínen készülő oszlopok betonozásával.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.