A Magyar Posta átfogó fejlesztése újabb beruházást generált; a júniusban indított munkák gyors tempójának köszönhetően a Merkbau már ősz végén bezárja az épületet.
Tatabányán kedden megtartották a Merkbau Zrt. kivitelezésében épülő új logisztikai csarnok bokréta avatóját.
Az építmény a NIPÜF Csoport beruházásában jön létre az INPARK Tatabánya Ipari Park területén, az épület bérlője a Magyar Posta Zrt. lesz. A fejlesztésben épülő csarnok a Magyar Posta újjászülető logisztikai hálózatának lesz a része, amelynek kiépítése során országosan 23 depót alakítanak ki.
Az új logisztikai üzem 3200 négyzetméter belső és 8700 négyzetméter külső térrel rendelkezik. A depóban 60 embert foglalkoztatnak majd, akik jelenleg a Tatabánya 1-es postán dolgoznak. A Magyar Posta Zrt. 2022 elejétől a tatabányai ipari parkban épülő logisztikai központból látja el a vonzáskörzetébe tartozó 52 település 100 ezer postai címének csomagkézbesítését - mondta el a létesítmény bokrétaavatóján a társaság logisztikai fejlesztési igazgatója, Menyhárt Zoltán.
A Posta bérleményén túl további 6600 négyzetméternyi, 2022 első negyedévétől bérelhető raktár épül.
A magyarepitok.hu a kivitelező vállalat létesítményfelelősétől úgy értesült, a munkákat rendkívül szoros határidőkkel vállalta el a Merkbau:
miközben a tényleges kivitelezés júniusban kezdődött el a humuszleszedéssel, a műszaki átadás és használatba vételi engedély megszerzése január közepére van kitűzve.
Ennek megfelelően Dani Zsombor több olyan elemről is beszámolt, amely a projekt gyorsítását szolgálta. „A szerződéskötést követően 12 hét alatt végleges kiviteli terveket kellett készítenünk” – ismertette a létesítményfelelős. „Szintén a gyorsaságot, illetve a költséghatékonyságot is szolgálta, hogy a cölöpalapozást kiváltottuk mélyített síkalapozással.”
Hasonló megfontolásból a bérlemények közötti 5 méter magas tűzgátló falat monolit vasbeton helyett előregyártott kéregfalból készítették.
„Ez gyorsabb technológia és egyből végleges homogén betonfelületet kapunk, nincs szükség további felületképzésre. Emellett talajstabilizálást készítettünk az összes beépített terület alatt, minimalizálva az ágyazat vastagságát és elkerülendő a talajcserét.”
A projektben a tízméteres belmagasságú logisztikai csarnok mellett egy kétszintes irodai épületet is emelt a Merkbau, a kivitelező ugyanakkor az épülethez tartozó utat is kialakítja. Emellett elültettek 68 fát és több mint ezer cserjét. A projektben a Merkbau többek közt 11 220 négyzetméternyi térkövet épített be, 35 000 köbméternyi földet mozgatott át, és 3 ezer tonna előregyártott szerkezetet használt fel.
A szakember hozzátette, a gyorsítás jegyében arra is figyeltek, hogy a közműveket a humuszleszedéssel szinte egyidőben letegyék, emellett az épülethez kapcsolódó út építését is a projekt elejétől folyamatosan végzik.
Zárásként elmondta, a projekt jelenleg 55 százalékos készültségnél tart. „Idén el kell indítanunk a használatbavételi eljárást, ősz végére pedig teljesen be kell zárnunk a házat, és elkészíteni az ipari padlót a csarnokban” – összegezte a hátralevő feladatokat Dani Zsombor.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.