A cég bővíti raktárkapacitását, telepítette harmadik gyártósorát, amellyel tartósítószermentesen, teljes mértékben újrahasznosított palackokba töltik az üdítőt.
A Márka Üdítőgyártó Kft. 3,6 milliárd forintból újabb palackozó gyártósort telepített és egy raktárral bővítette telephelyét Felsőlajoson, amit a kormány a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében 1,81 milliárd forinttal segített − jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter kedden Felsőlajoson.
A miniszter elmondta: a támogatási programot 2015-ben azért hozták létre, mert egyre több az olyan magyar cég, amely kiszorul az európai uniós támogatásokból, viszont, ha nem kapnak segítséget a magyar gazdaságpolitikától, akkor lemaradnak a versenyben. Emlékeztetett:
a Márka magyar szabadalomként a legrégebbi magyar, gyümölcsalapanyagból gyártott üdítőital.
A tulajdonosok nemcsak egy terméket indítottak el a piacon, hanem "visszahoztak egy olyan brandet, amely értéket képvisel, amihez nagyon sokan személyes emlékkekkel kötődnek" − tette hozzá.
Salacz László, Bács-Kiskun megye 1. számú választókerületének országgyűlési képviselője elmondta: a hosszú távú gazdasági növekedés alapját a magyarországi vállalkozások sikere adja. A Márka megtalálta azokat a kitörési pontokat, amelyek hozzájárultak a versenyképesség és a fenntarthatóság növeléséhez, és törekszik az innovatív termékek előállítására − tette hozzá.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője emlékeztetett: a vállalat 2017 októberében kezdte meg a saját gyártást felsőlajosi zöldmezős beruházása révén, amelynek harmadik etapját fejezik most be.
A sajtó számára átadott előzetes közlemény szerint a Márka eddigi legnagyobb beruházását valósítja meg a nagyvállalati beruházási támogatással. A cég bővíti raktárkapacitását, telepítette harmadik gyártósorát, amellyel tartósítószermentesen, teljes mértékben újrahasznosított palackokba töltik az üdítőt.
A cég gépparkja 180 millió palack üdítő gyártását teszi lehetővé, raktározási területe pedig eléri a 15 ezer négyzetmétert, amelytől további növekedést várnak, mind a belföldi, mind az export értékesítésükben. Piaci részesedésük 2021-ben megközelítette a 9 százalékot, a Bács-Kiskun-megyei gyárban előállított 112 millió üdítővel.
A több mint 80 féle Márka üdítőital palackozása kizárólag ásványvízkútból történik, a legmodernebb technológiával. Termékeik jelenleg 11 ország polcain találhatók meg, például Olaszországban és Litvániában.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a több mint 140 főt foglalkoztató felsőlajosi Márka Üdítőgyártó Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 5,5 milliárd forint volt a 2019-es üzleti évben, 2020-ban pedig 7,4 milliárd forintot tett ki. A cég árbevételének mintegy 95 százaléka belföldi értékesítésből származik. A vállalat adózott profitja 2019-ben 800 millió forint, 2020-ban pedig 996 millió forint volt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.